arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

استفاده از تجهيزات دريافت ماهواره‌اي تا 3 ميليون ريال جريمه دارد

قائم‌مقام دادگستري خوزستان گفت: استفاده از تجهيزات دريافت ماهواره‌اي تا 3 ميليون ريال جريمه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم‌مقام دادگستري خوزستان گفت: استفاده از تجهيزات دريافت ماهواره‌اي تا 3 ميليون ريال جريمه دارد.

به گزارش انتخاب، وی گفت: گفت: طرح‌ جمع‌آوري تجهيزات دريافت از ماهواره قانون است و استفاده از اين تجهيزات، مجازات قانوني دارد.

مجيد يوسفي اظهاركرد: نگهداري و استفاده از تجهيزات دريافت از ماهواره جرم است، ولي در اين زمينه در نحوه اجراي قانون تدابير خاصي لحاظ مي‌شود تا براي خانواده‌ها مشكلي ايجاد نشود.

وي افزود: با در نظر گرفتن اين احتمال كه استفاده از تجهيزات دريافت از ماهواره در حد وسيعي در جامعه وجود دارد، طرح جمع‌آوري بايد به نحوه ويژه‌اي اجرايي شود و در اين زمينه قطعا به همكاري و همياري شهروندان نياز است.

يوسفي تصريح كرد: به هر حال دستگاه قضايي، قوانين و مقررات را اجرايي مي‌كند؛ ممنوعيت استفاده از تجهيزات دريافت از ماهواره هم قانوني است كه به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است.

قائم‌ مقام دادگستري خوزستان خاطرنشان كرد: تدبير نخست اين است كه شهروندان خود نسبت به جمع‌آوري تجهيزات دريافت از ماهواره اقدام كنند، استفاده‌ منفي از ماهواره آسيب‌هايي به جامعه وارد مي‌كند و دشمنان نظام هم به دنبال همين هدف هستند. اگر خانواده‌ها در اين زمينه كنترل‌ بيشتري داشته باشند و زمينه استفاده را به نحوي كه قانون‌گذار تعيين كرده، فراهم كنند، ميزان تخريب ماهواره‌ها هم كاهش مي‌يابد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، وي با اشاره به ميزان جريمه پيش‌بيني شده براي استفاده‌كنندگان از تجهيزات دريافت از ماهواره، تاكيد كرد: ميزان جريمه استفاده، در مراحل مختلف ضبط تجهيزات دريافت از ماهواره متفاوت و بين يك تا سه ميليون ريال است. يك تا پنج ميليون ريال جريمه هم براي حمل، نصب و تعمير اين تجهيزات پيش‌بيني شده و براي واردكنندگان و توزيع‌كنندگان هم علاوه بر ضبط و مصادره اموال،10 تا 100 ميليون ريال جريمه نقدي در نظر گرفته شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
8
اگه جرمه چرا پس صدا و سیما بیشتر کانالاشو از طریق ماهواره پخش می کنند و چرا دیش بانکها و صدا و سیما و خبر گزاریها رو جمع نمی کنند هم بزرگتره هم تو دیده و ....مردم هم اگه تجهیزات ماهواره دارند فقط به خاطره شبکه های صدا و سیماست ........بقیه شبکه ها هم که دیدنشون مجاز نیست ...اینهمه پارازیت کفایت نمی کنه....حالا دیگه باید تجهیزات جمع شه .....اینقدر با مردم نجنگید....همیشه راهی وجود دارد....
نظرات بینندگان