arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶

جزئیات آتش‌سوزی در مجتمع تجاری مشهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی عصر امروز یک مجتمع تجاری در میدان 17 شهریور در مجاورت یک هتل طعمه حریق شد که مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد جزئیات این حادثه را تشریح کرد.

حسن جعفری گفت: عصر امروز وقوع آتش‌سوزی در یکی از مراکز تجاری میدان 17 شهریور مشهد به آتش‌نشانی اعلام شد که با توجه به حساسیت موضوع و بافت متراکم مجتمع‌های تجاری در منطقه بلافاصله 13 خودروی آتش‌نشانی از 6 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان کمتر از سه دقیقه خود را به محل رساندند که مشخص شد کانون حریق یک فروشگاه کیف و کفش است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: آتش‌نشانان با حضور در محل بلافاصله عملیات اطفائی خود را آغاز کردند و با وجود حرارت زیاد و دود ناشی از سوختن اجناس داخل فروشگاه‌، آتش را محاصره کرده و شعله‌های سرکش آتش که تمام مغازه را در بر گرفته بود را فرو نشاندند.

وی گفت: در این عملیات که با تلاش نفس‌گیر اکیپ‌های عملیاتی حاضر در محل همراه بود‌، از رسیدن آتش به مغازه‌های مجاور و طبقات فوقانی آن که مجموعه‌ای اقامتی بود، جلوگیری شد.

جعفری با اشاره به گستردگی حریق و انتشار دود ناشی از آن در فضای پاساژ و سه طبقه از مجموعه اقامتی فوقانی، بیان کرد: گروهی از آتش‌نشانان در موازات عملیات اطفای حریق مغازه توسط همکارانشان‌، نسبت به انتقال مسافران به محل امن و تخلیه دود از محل اقدام کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد با بیان اینکه این آتش‌سوزی گسترده خسارت جانی نداشت و تنها خسارات مالی فراوانی در پی داشت، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود تا با رعایت نکات ایمنی در محل کار یا منزل خود از ایجاد چنین اتفاقاتی پیشگیری کنند و علت این آتش‌سوزی نیازمند بررسی‌های بیشتر اعلام کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان