arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶

مخالفت کوبا با شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسراییل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه کوبا با صدور بیانیه ای مخالفت جدی خود با اقدام یکجانبه دونالد ترامپ درخصوص شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام و این امر را نقض آشکار و جدی منشور سازمان ملل، حقوق بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه مذکور آمده است که تلاش دولت امریکا برای تغییر وضعیت تاریخی قدس، منافع مشروع مردم فلسطین و ملت های عربی و اسلامی را نقض کرده و عواقب جدی برای ثبات و امنیت در خاورمیانه در برخواهد داشت .
این امر همچنین موجب افزایش تنش در این منطقه و مانع هرگونه تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین خواهد بود.
کوبا از شورای امنیت درخواست می کند با انجام وظیفه ذاتی خود در چارچوب منشور سازمان ملل متحد، درجهت حفظ صلح و امنیت بین المللی، تصمیمات لازم را اتخاذ و پیرو قطعنامه های پیشین آن در مورد وضعیت خاورمیانه، از جمله مسئله فلسطین ،درخواست پایان سریع اشغال سرزمین های فلسطینی و سیاست های تهاجمی و اقدامات استعمارگرانه اسرائیل را نماید.
وزارت امور خارجه مجددا تاکید می کند که کوبا از یک راه حل جامع، عادلانه و پایدار برای مشکلات میان اسرائیل و فلسطین براساس راه حل دو دولت که اجازه می دهد، فلسطینی ها از حق تعیین سرنوشت و داشتن یک دولت مستقل به پایتختی قدس در مرزهای تعیین شده قبل از 1967 برخوردار شوند، حمایت خواهد کرد.

نظرات بینندگان