arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶

کره جنوبی: برد موشک جدید کره شمالی به واشنگتن می‌رسد

'لی ناک یون' نخست وزیر کره جنوبی امروز جمعه برای نخستین بار اعلام کرد : برد موشک جدید قاره پیمای کره شمالی برای هدف قراردادن آمریکا کفایت می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره جنوبی: برد موشک جدید کره شمالی به واشنگتن می‌رسد

'لی ناک یون' نخست وزیر کره جنوبی امروز جمعه برای نخستین بار اعلام کرد : برد موشک جدید قاره پیمای کره شمالی برای هدف قراردادن آمریکا کفایت می کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی ، وی در مراسم فارغ التحصیلان وزارت دفاع این کشور خاطر نشان کرد پرتاب این موشک موجی از نگرانی ها را از توسعه توان موشکی کره شمالی بوجود آورده است.
کره شمالی روز چهارشنبه قبل یک فروند موشک دوربرد قاره پیما از مدل 'هوا سونگ 15 ' را پرتاب کرد که پس از 53 دقیقه و یک هزار کیلومتر پرواز و در شرایطی که تا چهار هزار و 500 کیلومتر ارتفاع گرفته بود، در دریای ژاپن فرود آمد.
نخست وزیر کره جنوبی گفت: با توجه به این شرایط به دنبال همکاری با دیگر کشورها برای اعمال شدیدترین تحریم ها و بیشترین فشارهای اقتصادی بر کره شمالی هستیم.
وی تصریح کرد کره جنوبی و جامعه بین المللی آنقدر این فشارها و تحریم ها را ادامه خواهند داد تا کره شمالی برنامه هایی از این دست را کنار بگذارد.
لی گفت: آزمایش های فراوان موشکی بالستیک و اتمی کره شمالی نه فقط صلح و ثبات جهان بلکه امنیت پیونگ یانگ را نیز تهدید می کند و برای خود کره شمالی هم خطر بزرگی است.
وی تاکید کرد : این واقعیت را باید پذیرفت که کره شمالی نمی تواند به این شکل به برنامه های نظامی خود ادامه دهد و با این کار فقط روند فروپاشی خود را تسریع می کند.
چین خواستار آن شده است کره جنوبی و آمریکا رزمایش های مشترک سالانه خود را متوقف کنند تا کره شمالی نیز دست از موشک پرانی ها و آزمایش های اتمی به طور همزمان بردارد.
امروز همزمان 'لی چایه هان' از نمایندگان پارلمان از حزب حاکم دمکرات کره جنوبی گفت : درباره این پیشنهاد چین، 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین و 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی درک مشترکی دارند و در دیدارهای اخیر خود در آلمان و در ویتنام در این باره به طور مشروح گفت و گو کرده اند.
وی ابراز امیدواری کرده است سران کره جنوبی و کره شمالی بتوانند در نیمه اول دوره پنج ساله ریاست جمهوری مون با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.
رییس جمهوری کره جنوبی قرار است روز چهارشنبه دیدار رسمی خود را که چهار روز به طول می انجامد از چین آغاز کند و همزمان با 'شی جین پینگ' درباره کره شمالی به طور مشروح رایزنی و مذاکره خواهد کرد.

نظرات بینندگان