arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶

پیگیری فراکسیون حقوق شهروندی درباره دانشجویان ستاره دار و باجگیری برخی روسای فدراسیون‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی از اولین جلسه این فراکسیون برای بررسی وضعیت دانشجویان ستاره‌دار و تجسس در حریم خصوصی افراد در یکی از فدراسیون‌های ورزشی خبر داد و گفت: فراکسیون این دو موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.

بهرام پارسایی اظهار کرد: فراکسیون حقوق شهروندی که برای پاسداشت حقوق شهروندان و در راستای اصول متعدد مثل فصل سوم قانون اساسی تشکیل شده امروز اولین جلسه برای رسیدگی به حقوق شهروندی را برگزار کرد.

وی افزود: در این جلسه اعضای هیات رییسه فراکسیون که همگی از اعضای فراکسیون امید نیز هستند حضور داشتند و دو موضوع ستاره‌دار کردن دانشجویان و سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم با دعوت از نامبردگان مورد بررسی قرار گرفت.

پارسایی با بیان اینکه طبق قانون و منویات امام (ره) و رهبری نمی‌توان کسی را از تحصیل منع کنیم گفت: در جلسه امروز نمایندگان دانشجویان ستاره‌دار در جلسه حضور یافتند و توضیحاتی به اعضای فراکسیون دادند . با توجه به اینکه روزهای گذشته این دانشجویان مقابل وزارت علوم تحصن کرده بودند قرار شد همزمان با پیگیری موضوع از طریق فراکسیون دست از تحصن بردارند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نمایندگان عضو فراکسیون حقوق شهروندی تعداد دانشجویان ستاره‌دار را احصا خواهند کرد و سپس جلساتی را با وزارت‌خانه‌های مربوطه برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز فراکسیون یکی از افرادی که حقوقش در یکی از فدارسیون‌های ورزشی تضیع شده بود واو را تهدید به انتشار عکس‌های خانوادگی‌اش کرده بودند حضور یافت. طبیعتا ورود به حریم خصوصی مردم ممنوع و مصداق تضیع حقوق شهروندی است. متاسفانه در وزارت ورزش روسای برخی فدارسیون‌ها مسائل این چنینی داشتند و افراد را با تهدید به انتشار عکس خصوصی‌شان برکنار کردند که بسیار مذموم است.

پارسایی خاطر نشان کرد: قرار است هفته آینده جلسه‌ای با وزیر ورزش داشته باشیم و این موضوع را پیگیری کنیم تا جلوی تجسس در زندگی خصوصی افراد گرفته شود و با خاطیان برخورد شود.

وی در پایان با بیان اینکه فراکسیون حقوق شهروندی طی دو هفته آینده این دو موضوع را به نتیجه خواهد رساند گفت:‌ هدف ما برگزاری جلسات نیست و بنا داریم عملا وارد موضوعات شویم و از حقوق مردم دفاع کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان