arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۶

دمشق: ۲۰۱۸ سال گسترش آشتی ملی در سوریه خواهد بود

وزیر آشتی ملی سوریه گفت، سال آینده میلادی آشتی ملی در بخش‌های گسترده‌تری از کشور محقق خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دمشق: ۲۰۱۸ سال گسترش آشتی ملی در سوریه خواهد بود

وزیر آشتی ملی سوریه گفت، سال آینده میلادی آشتی ملی در بخش‌های گسترده‌تری از کشور محقق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، علی حیدر، وزیر امور آشتی ملی سوریه در دیدار با کاردار سفارت چین در دمشق گفت: هیچ گزینه‌ای پیش‌روی مناطق کاهش تنش جز پیوستن به نقشه آشتی‌های ملی نیست.

وی گفت: همزمان بودن روند مبارزه با تروریسم و تحقق آشتی ملی شرایط را برای آغاز اجرای پروژه آبادسازی در سوریه در شرایطی فراهم کرد که کشور شاهد بازگشت شهروندانی است که به دلیل وجود تروریست‌ها مهاجرت اجباری کرده بودند.

حیدر با اشاره به اینکه سال آینده بسیاری از پرونده‌های آشتی‌ ملی به سرانجام خواهد شد، گفت که این کار موجب می‌شود روستاها و شهرک‌ها و مناطق در حومه دمشق، حمص، حلب، رقه، قنیطره و درعا به نقاط امن تبدیل شوند.

وی همچنین نقش چین در حمایت از مسائل مربوط به آشتی‌ ملی و دیدگاه آن در محافل بین‌المللی که موجب تقویت قانون بین‌المللی و حمایت از اصول آن شده است، را ستود.

از سوی دیگر کاردار سفارت چین در دمشق ضمن تبریک به ملت، دولت و رهبری سوریه به خاطر پیروزی‌های اخیر در مبارزه با تروریسم و تحقق آشتی‌ ملی، بر حمایت کشورش از گفت‌وگوهای سوری–سوری و ادامه مبارزه با تروریسم و بازسازی سوریه تاکید کرد.

برچسب ها: سوریه ، آشتی ملی
نظرات بینندگان