arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۶

اون: دکمه پرتاب موشک اتمی روی میز دفتر کارم است / ترامپ: خواهیم دید

رهبر کره شمالی در آغاز سال نوی میلادی گفت: سراسر ایالات متحده در برد کلاهک‌های اتمی کره شمالی است و دکمه پرتاب موشک اتمی همواره روی میز من در دفتر کارم است. این یک واقعیت است و نه تهدید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اون: آماده مذاکره با کره‌ جنوبی هستیم/ دکمه پرتاب موشک اتمی همواره روی میز من است

 رهبر کره شمالی در پیام سال نوی میلادی خود، به "ضرورت کاهش تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره" اشاره کرد، اما افزود که هر لحظه آماده‌ی حمله هسته ای به آمریکا است.

به گزارش «انتخاب»؛ یک سال پس از شدت‌گرفتن بحران در شبه‌جزیره کره، افزایش آزمایش‌های ‌هسته‌ای پیونگ‌یانگ و تهدیدهای متقابل، کیم جونگ‌اون در پیام سال نوی میلادی، خواستار کاهش تنش با همسایه جنوبی شده‌است. وی همچنین تهدید کرده که تمام خاک ایالات متحده در تیررس موشک‌های پیونگ یانگ قرار دارد، و او برای دستور حمله آماده است.

رهبر کره شمالی می‌گوید ممکن است در جریان المپیک زمستانی در کره جنوبی که دو ماه دیگر انجام می‌شود، هیاتی را برای مذاکره به سئول بفرستد.

مون جائه‌این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، پیش‌تر گفته بود حضور کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی، می‌تواند ضامن امنیت بازی‌ها باشد. وی پیشنهاد داده بود تا رزمایش زمستانی کره جنوبی و ایالات متحده به تعویق بیافتد.

مقام‌های کره جنوبی هنوز به سخنان رهبر کره شمالی واکنشی نشان نداده‌اند.

از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی شب سال نوی میلادی در حالی که با افتخار از موفقیت‌های اقتصادی که در نخستین سال ریاست جمهوری‌اش تحقق یافته صحبت می‌کرد، به سوالات مربوط به موج اخیر تهدیدات رهبر کره شمالی مبنی بر اینکه کشورش به تسلیحات اتمی دست یافته که می‌تواند سرزمین آمریکا را هدف گیرد، پاسخی نداد و تنها گفت: خواهیم دید.

نظرات بینندگان