arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۶

گزارش ایرنا از «راهپیمایی سراسری ایرانیان درمحکومیت ناآرامی ها در کشور»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

خبرگزاری ایرنا در گزارشی نوشت:

راهپیمایی های امروز با شرکت میلیونها ایرانی در اصفهان، شیراز، ارومیه، مشهد، اردبیل، بیرجند، یاسوج ، نیشابور، بابل ، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان، لاهیجان، اندیشمک، سمیرم، نکا، چالوس، مشگین شهر ، بیله سوار ، گرمی ، سرعین ، نمین ، نیر، کوثر، دهدشت، دوگنبدان، چرام و لیکک ، گچساران، قائمشهر، شاهین شهر و دیگر شهرها ادامه راهپیمایی هایی است که در چند روز گذشته در دیگر شهرهای کشور در واکنش به اقدامات تخریبی گروههای آشوبگر برگزار شده است. در این راهپیمایی ها، مردم نقاط مختلف کشور خشم و انزجار خود را از این اقدامات هنجارشکنانه ابراز کرده اند.

دیروز نیز مردم در شهرهای اهواز، آبادان، ایذه، خرمشهر، قم، کرمانشاه، اراک، گرگان، خلخال، زابل، آران وبیدگل، خمینی شهر، شهرضا، آستانه اشرفیه، تنکابن، قشم، بندرعباس، نهاوند، و شهرهای مختلف استان های لرستان ، ایلام و چند استان دیگر در محکومیت وقایع اخیر راهپیمایی کرده بودند.

ملت ایران در سال های پس از انقلاب تجربه های مختلفی از دشمنی مستکبران و ایادی آنان داشته، ترور، تحریم و هشت سال جنگ تحمیلی از جمله برنامه های دشمنان برای تضعیف نظام بود که مردم ما همواره با پایداری و حضور چشمگیر در عرصه های دفاع از ارزش های انقلاب پاسخی محکم به معاندان و مخالفان داده اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان تاکید کردند: «دشمن همواره منتظر فرصت و رخنه برای ورود و ضربه‌زدن به ملت ایران است و در قضایای چند روزاخیر دشمنان ایران با ابزارهای گوناگونِ در اختیار از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم‌پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند».

رئیس جمهوری نیز روز یکشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه ملت ایران همواره بر مبنای مصالح ملی خود تصمیم می ‌گیرد، اظهارداشت: «انتقاد و اعتراض حق مردم است؛ شیوه آن باید به حل مشکلات کشور و بهبود زندگی مردم منجر شود.

روحانی با تاکید براین که نقد با خشونت و تخریب اموال عمومی متفاوت است در واکنش به موضع گیری برخی از مقامات آمریکایی درخصوص تحولات اخیر کشور گفت: کسی که ملت ایران را تروریست می نامد، حق دلسوزی برای مردم ما را ندارد».

ناآرامی های چند روز اخیر که توسط عده ای فرصت طلب در برخی نقاط کشور به وجود آمد، با هوشیاری مردم و تدبیر و درایت مسئولان فروکش کرد.

اخبار راهپیمایی امروز به شرح زیر است:

** خراسان رضوی
هزاران نفر از مردم مشهد پنجشنبه با حضور در میدان شهدا و راهپیمایی به سمت حرم امام رضا(ع) از ناآرامی های اخیر ابراز انزجار کردند.

مردم در این راهپیمایی با حضور استاندار خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه، مدیر حوزه های علمیه خراسان و دیگر مسئولان شعارهای «ما ذوالفقار حیدریم فداییان رهبریم، آمریکا در چه فکریه خامنه ای خمینیه، هم غزه هم لبنان هم انقلاب هم ایران، ملت ما بیداره از فتنه گر بیزاره» سردادند.

  • مردم نیشابور در خراسان رضوی نیز امروز درحمایت از نظام راهپیمایی کردند و با رهبر معظم انقلاب پیمان دوباره بستند.
    * مردم تربت حیدریه نیز با شرکت در راهپیمایی ضمن دفاع از آرمان های انقلاب، ولایت فقیه و محکومیت اخلالگران، خشم خود را نسبت به فتنه ضد انقلاب و مستکبران نشان دادند.
    * راهپیمایی شهروندان سبزواری در محکومیت ناآرامی ها شهر برگزار شد.
    حجت الاسلام غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار درمراسم گفت:عده ای آشوبگر خودفروخته و ضد انقلاب با پول و تسلیحات دشمن در شهرها به راه افتاده برای مدت کمی فضا را ملتهب کردند که این توطئه با حضور مردم ولایی در حمایت از انقلاب و ولایت فقیه خنثی شد.
    * قوچانی ها نیز در راهپیمایی 'من انقلابی ام' نسبت به ناآرامی ها واکنش نشان دادند.
    حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی امام ‌جمعه قوچان درجمع راهپیمایان گفت: طی 40 سال گذشته دشمنان سناریوهایی را برای ما تعریف کرده‌اند، خوابهای آشفته دیده‌اند تا در کشور به ظهور برسانند، افرادی را آموزش داده و عده‌ای را جیره ‌خوار خودکرده‌اند تا امت را از هدفهای والایش بازدارند اما کور خوانده‌اند.

** کهگیلویه وبویراحمد
مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه استان کهگیلویه وبویراحمد 14 دی ماه در محکومیت ناآرامی‌های اخیر که در برخی نقاط کشور رخ داد، راهپیمایی کردند.
این راهپیمایی در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد ساعت 10 صبح از میدان هفت تیر شروع شد و تا میدان امام حسین (ع) ادامه داشت.
به گزارش خبرنگاران ایرنا مردم دیگر شهرهای استان از جمله دهدشت، دوگنبدان، چرام و لیکک و گچساران نیز راهپیمایی مشابهی برگزار کردند.
راهپیمایان شعارهای مرگ بر فتنه گر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل سردادند و ضمن حمایت از ولایت فقیه، انزجار خود را از اقدام‌های خشونت طلبانه آشوبگران در ناارامی های اخیر نشان دادند.

** اصفهان
مراسم راهپیمایی مردمی به منظور محکوم کردن نا آرامی های اخیر روز پنجشنبه در شهرهای اصفهان و سمیرم برگزار شد.
این راهپیمایی به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم از میدان امام حسین اصفهان آغاز شد و راهپیمایان باسر دادن شعار های وحدت و محکوم کردن نا آرامی ها به سمت میدان انقلاب حرکت کردند.

** خراسان جنوبی
بیرجندی ها امروز با حضور در راهپیمایی محکومیت هنجارشکنان و آشوبگران درناآرامی اخیر در کشور، بر پایبندی به ارزش های انقلاب و پیروی از ولایت فقیه تاکید کردند.
در این راهپیمایی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی نیز حضور داشتند.
راهپیمایان با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود، مرگ بر منافق اقدامات فرصت طلبان را محکوم و بر وحدت و هوشیاری ملت و مسئولان تاکید کردند.
'ما همه با هم هستیم پشت ولایت هستیم، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، آمریکا در چه فکریه ایران پر از بسیجیه' از دیگر شعارهای راهپیمایان بود.

** فارس
مردم شیراز همگام با دیگر شهرهای کشور با حضور در فلکه نمازی و خیابان ملاصدرا که کانون ناآرامی های اخیر بود، بر دفاع از امنیت و اقتدار ایران و حمایت از ولایت و نظام تاکید کردند.
در این آیین که با عنوان 'حماسه سازان اقتدار و امنیت، وحدت ملی و بیعت با رهبری' برگزار شد، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، اسماعیل تبادار استاندار فارس، آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان شاهچراغ (ع) و شمار دیگری از مسئولان حضور داشتند.
راهپیمایان در این آیین شعارهایی با مضمون 'خروش ما علیه این جسارت، پاسخ دندان شکن است و وحدت'، مرگ بر فتنه گر، مرگ بر آل سعود، مرگ بر آمریکا، مرگ بر منافق، 'مایه عزت ما پرچم ایران ما، نشان اقتدار است پرچم ایران ما' سر دادند.

** مازندران
مردم نکا، چالوس،قائمشهر و بابل در مازندران با شرکت در راهپیمائی، اقدامات هنجارشکنانه عده ای فرصت طلب را در روزهای اخیر در بعضی از شهرهای کشور محکوم کردند.
راهپیمایان با محکوم کردن اقدامات آشوبگران،وفاداری خود را به آرمان های انقلاب ابراز کردند.
راهپیمایان با شعارهای 'مرگ بر انگلیس و آمریکا' ،'مرگ بر فتنه گر'، 'فتنه گر ننگت باد'، 'حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست' تخریب اموال عمومی و ایجاد ناامنی در کشور را محکوم کردند.

** اردبیل
مردم استان اردبیل در شهرهای مختلف روز پنجشنبه با انجام راهپیمایی، ناآرامی های اخیر در کشور و عاملان آنها را محکوم کردند.
مردم اردبیل در راهپیمایی با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل سعود اقدامات تخریب گران را محکوم کردند.
' لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است ' ماهمه با هم هستیم پیرو رهبر هستیم ' و خامنه ای خمینی دیگر است از دیگر شعار های راهپیمایی امروز مردم اردبیل بود.
گزارش خبرنگاران ایرنا از مشگین شهر ، بیله سوار ، گرمی ، سرعین ، نمین ، نیرو کوثر نیز حاکیست که در این شهرستان ها مردم با حضور گسترده در راهپیمایی با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

** آذربایجان غربی
هزاران نفر از مردم ارومیه درپی حوادث چند روز گذشته، امروز در خیابان امام خمینی (ره) ارومیه حضور یافتند و با سردادن شعارهایی، از اخلالگران ابراز انزجار کردند.
خونی که در رگ ماست- هدیه به رهبر ماست، ای رهبر آزاده - آماده ایم آماده، این همه لشکر آمده - به عشق رهبر آمده، ما همه سرباز توایم خامنه ای- گوش به فرمان توایم خامنه ای، آذربایجان اویاخدی - انقلابا دایاخدی و آذربایجان جانباز - خامنه ای دن آیریلماز از جمله شعارهای مردم ارومیه در این راهپیمایی وحدت بود.

** خوزستان
مردم اندیمشک با برپایی راهپیمایی شکوه وحدت، خشم و انزجار خود را نسبت به اقدام خرابکارانه عده ای افراد هنجارشکن به نمایش داشتند.
در این راهپیمایی که از مسجد محمدی شهر اندیمشک تا میدان امام خمینی(ره) برگزار شد هزاران نفر از مردم اندیمشک با محکوم کردن تلاش دشمن در ایجاد ناآرامی در کشور ، بار دیگر با آرمان های نظام اسلامی تجدید بیعت کردند.

** گیلان
مردم لاهیجان در راهپیمایی گسترده، مخالفت خود را با تحرکات ضدامنیتی و تخریب اموال عمومی اعلام کردند.
راهپیمایان پرچم جمهوری اسلامی و پلاکاردهایی در محکومیت آشوب و ناآرامی در دست داشتند.فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی و انتظامی نیز در این اجتماع حضور داشتند، راهپیمایان با مشت های گره کرده شعارهایی نظیر مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه گر و منافق، ما همه با هم هستیم پشت ولایت هستیم ،ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است، ملت ما بیدار است از فتنه گر بیزار است سردادند.

نظرات بینندگان