arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

گردشگری ترکیه امیدوار به ستاره هالیوودی

صنعت گردشگری ترکیه در تلاش برای احیای شرایط نامطبوب خود، از «برد پیت» ستاره فیلم «تروآ» کمک می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گردشگری ترکیه امیدوار به ستاره هالیوودی

صنعت گردشگری ترکیه در تلاش برای احیای شرایط نامطبوب خود، از «برد پیت» ستاره فیلم «تروآ» کمک می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از المانتیور، منطقه «تروآ» که یکی از قدیمی‌ترین محوطه‌های باستانی جهان است و از سال ۱۹۹۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته، در استان "چناق‌قلعه" در شمال شرقی ترکیه واقع شده است اما علی‌رغم تاریخ کهن و منحصر به فرد، این منطقه گردشگری از دیگر جاذبه‌ای برتر گردشگری ترکیه عقب مانده و مسئولان گردشگری را به این فکر وا داشته تا تغییری ایجاد کنند.

«نومان کورتولموس» وزیر گردشگری ترکیه اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که سال ۲۰۱۸ "سال تروآ" است و از عقد قراردادی با «برد پیت» ستاره فیلم هالیوودی و معروف «تروآ» و بازیگر نقش «آشیل» در این فیلم خبر داد تا پیشتاز یک کمپین تبلیغاتی برای منطقه "تروا" در ترکیه باشد و حتی پیشنهادهایی برای تغییر نام استان "چناق‌قلعه" به "تروآ" نیز مطرح شد.

اگر «برد پیت» قبول کند با پوشیدن لباس‌های فیلم «تروآ» در این منطقه حاضر شود و با توریست‌ها گفتگو کند، می‌تواند کمک بزرگی به معرفی و رونق این جاذبه گردشگری در ترکیه باشد.

پیش از این «مورگان فریمن» دیگر ستاره هالییودی برای تبلیغ خطوط هواپیمایی ترکیه و «جولین مور» بازیگر برنده اسکار هالیوودی نیز برای تبلیغ گردشگری ترکیه به خدمت گرفته شده بودند.

فیلم «تروآ» به کارگردانی «ولفگانگ پترسن» محصول سال ۲۰۰۴ میلادی با بازی درخشان «برد پیت»، در نهایت با تصمیم تهیه‌کنندگان در دو کشور مالت و مکزیک ساخته شد و کشور ترکیه را از فرصتی استثنائی برای رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری محروم کرد و حالا پس از یک دهه، ترک‌ها امیدوارند بتوانند به نحوی از این فیلم و «برد پیت» استفاده کنند.

صنعت گردشگری ترکیه در سال گذشته و پس از یک سال کم رونق در ۲۰۱۶، با بهبود نسبی همراه شد. سال ۲۰۱۵ به سبب کودتای نافرجام در ترکیه و بروز بحران با میان دوکشور ترکیه و روسیه با کاهش قابل ملاحظه توریست‌ها رو به رو شد اما در سال ۲۰۱۶ شمار گردشگران دوباره به میزبان قبلی بازگشت و از ۲۵.۳ میلیون نفر به ۳۲.۴ میلیون نفر ارتقاء یافت و درآمدهای حاصل از توریسم نیز از ۲۲ میلیارد دلار به ۲۶ میلیارد دلار افزایش یافت.

چشم انداز گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۸ جذب ۳۶ میلیون گردشگر و درآمد ۳۴ میلیارد دلاری از محل آن است و این امیدواری وجود دارد تا با کمک چهره‌های مطرحی چون «برد پیت» این اهداف تحقق یابد.

برچسب ها: برد پیت
نظرات بینندگان