arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

ممنوعیت ورود پناهجویان یازده کشور به آمریکا لغو شد

آمریکا اعلام کرد که ممنوعیت ورود پناهجو از یازده کشور «پرخطر» را لغو می کند اما کسانی که در پی ورود به ایالات متحده هستند تحت تحقیقات سختگیرانه تری قرار خواهند گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا اعلام کرد که ممنوعیت ورود پناهجو از یازده کشور «پرخطر» را لغو می کند اما کسانی که در پی ورود به ایالات متحده هستند تحت تحقیقات سختگیرانه تری قرار خواهند گرفت.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کریستین نیلسن» وزیر امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: این مساله حائز اهمیتی حیاتی است که بدانیم چه کسانی وارد ایالات متحده می شوند.
وی افزود: تدابیر امنیتی بیشتر کار را برای بهره بردای بازیگران بد از برنامه مهاجرتی ما سخت تر می کند.
نامی از این یازده کشور برده نشده است. اما به نظر می رسد که ده کشور عمدتا مسلمان و کره شمالی مشمول تصمیم جدید دولت آمریکا شده اند.
سیاست تازه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد پناهجویان که ماه اکتبر اعلام شد، یازده کشور را در بر می گیرد اما اسامی این کشورها اعلام نشده است. گروه های حامی حقوق پناهجویان می گویند که این فهرست شامل مصر، ایران، عراق، لیبی، مالی، کره شمالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوریه و یمن است.
یک مقام ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که سیاست دولت برای تشدید ارزیابی های امنیتی در مورد این یازده کشور به معنای آن نیست که این طرح به منظور هدف قرار دادن مسلمانان طراحی شده است.
وی اظهار داشت: ماموریت ما ارتباطی به دین ندارد.
این مقام ارشد آمریکایی افزود که «هیچ چیز تازه خاصی» در نظارت های سختگیرانه تر در قبال کشورهایی که دارای سطوح بالای خطر قلمداد می شوند، وجود ندارد.
ترامپ از یک سال پیش که به ریاست جمهوری رسیده، موضع بسیار سختگیرانه ای در قبال مهاجران و پناهجویان همه کشورها اتخاذ کرده است.
درخواست پناهندگی در آمریکا برای سال 2018 که 31 سپتامبر به پایان می رسد، به نصف کاهش یافته و به 45 هزار مورد رسیده است.

نظرات بینندگان