arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

خرید کالا در روزهای یکشنبه در لهستان ممنوع شد

با حمایت اتحادیه‌های کارگری و کلیسای کاتولیک لهستان، قانون ممنوعیت خرید کالا در لهستان اجرایی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خرید کالا در روزهای یکشنبه در لهستان ممنوع شد

با حمایت اتحادیه‌های کارگری و کلیسای کاتولیک لهستان، قانون ممنوعیت خرید کالا در لهستان اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از بلاپان، آندژی دودا رئیس جمهوری لهستان، قانون جنجالی ممنوعیت خرید کالا را سرانجام امضا کرد که براساس آن از ماه مارس ۲۰۱۸ میلادی در دو روز یکشنبه هر ماه این قانون اجرا می شود و تا سال ۲۰۲۰ میلادی مراکز خرید کالا در روز یکشنبه بطور کلی تعطیل خواهند شد.
رئیس جمهوری لهستان اجرای این قانون را موفقیتی بزرگ برای این کشور خوانده و آن را در راستای حفظ حقوق کارگران، احیا زندگی عادی شهروندان و نشان از همبستگی اجتماعی میان مردم دانسته است.
براساس این قانون جایگاه های پمپ بنزین، فروشگاه های آنلاین اینترنتی، ایستگاه های راه آهن، داروخانه ها و برخی از گل‌فروشی ها می توانند در روز یکشنبه باز باشند.
بسیاری از کارشناسان اقتصادی نسبت به اجرای چنین قانونی هشدار داده اند و آن را عامل مهمی در کاهش درآمدزایی لهستان و رشد منفی اقتصادی دانسته‌اند.
از سوی دیگر شهروندان کشورهای همسایه لهستان از جمله بلاروس و اوکراین که عضو اتحادیه اروپا نیستند و قیمت کالاهای مصرفی و خدماتی در آنها بسیار بالاتر از لهستان است روزهای تعطیل یکشنبه برای تهیه مایحتاج خود به این کشور سفر می کنند که این اقدام تاثیر منفی را بر بازار خرده فروشان لهستانی خواهد گذاشت.

برچسب ها: لهستان
نظرات بینندگان