arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰

رفيق دوست: طرفدار ادامه جنگ بودم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن رفیق دوست با تاکید بر اینکه بنده یکی از طرفداران ادامه جنگ بودم، گفت: بنده معتقد بودم که با پایان جنگ کلاه سرمان می‌رفت و باید همچنان جنگ را ادامه می‌دادیم.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، محسن رفیق‌دوست از فرماندهان دوران دفاع مقدس در ابتدای جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان طی سخنانی ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در 9 اسفند سال 1357 یعنی 17 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) فرمان تشکیل سپاه را صادر کرد و عده‌ای جمع شدند تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دهند و بنده حقیر در جمع مؤسسان سپاه پاسداران حضور داشتم و از آن ساعت تاکنون که حدود 10 سال شب و روز را در سپاه گذراندم و چه امروز که در سپاه پاسداران حضور ندارم، اما سپاه را رصد می‌کنم.

وی افزود: بنده از عصاره فضائل ملت و این رکن رکین تشکر می‌کنم و باید بگویم که مجلس شورای اسلامی بعد از جایگاه ولایت، بزرگترین هدیه امام به ملت است و مجلس هشتم سنتی را ایجاد کرد که هر سال دو بار نظامی‌ها در مجلس فرصت حضور می‌یابند و سخنرانی می‌کنند و بنده از این اقدام مجلس هشتم تشکر می‌کنم.

رفیق‌دوست در بخش دیگری از سخنانش گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان تازه متوجه شدند که چه بلایی به جان آنها افتاده است. از این رو برای نابودی این انقلاب تلاش کردند و پس از آغاز جنگ تحمیلی هیچ امکاناتی در اختیار سپاه پاسداران قرار نمی‌گرفت و تا مدت‌ها سپاه امکاناتی نداشت و تجهیزات یا امکاناتی هم که بود برادران ارتش به سپاه پاسداران می‌دادند و ما مجبور شدیم برای تجهیز سپاه راه بسیار سخت و طولانی بپیماییم.

وی با بیان اینکه اولین اسلحه‌ای که بنده خریدم از سازمان آزادیبخش فلسطین بود، گفت: زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد، سپاه بر حسب وظیفه خودش که در قانون اساسی برای حراست از انقلاب بر دستاوردهای انقلاب اسلامی باید بماند، وارد جنگ شد اما با دست خالی و روزی که از جنگ بیرون آمد، یکی از قوی‌ترین، منظم‌ترین و مدرن‌ترین نیروهای نظامی منطقه و شاید جهان بود و این حاصل تلاشی بود که همه برادران برای سپاه انجام داده بودند اما نه دولت موقت و نه بنی‌صدر سپاه را دوست نداشت.

به گفته رفیق‌دوست، عملیات شکست حصر آبادان اولین عملیات مقدسی بود که بین سپاه و ارتش انجام شد و از آنجا خون این دو نهاد در هم آمیخت و انشاءالله تا زمان ظهور ادامه خواهد داشت.

این فرمانده دوران جنگ تحمیلی در ادامه سخنانش گفت: زمانی که ما در مقطعی از جنگ به هزار قبضه اسلحه نیاز داشتیم و زمانی که بنده به بنی صدر گفتم به من هزار تا اسلحه بده، او گفت برو از ارباب‌هایت بگیر. بنده گفتم اربابان من چه کسانی هستند و او گفت بهشتی، هاشمی و آقای خامنه‌ای و گفت اسلحه نمی‌دهم.

وی ادامه داد: از همان زمان وقتی به هر یک از کشورها برای خرید اسلحه و مهمات مراجعه می‌کردیم یا به ما می‌گفتند تمام تولیداتمان را به عراق فروختیم و یا می‌گفتند زیر نظر شوروی هستند و اجازه فروش مهمات و اسلحه به ایران را ندارند و در کل دنیا ما تنها از سه کشور کره شمالی، لیبی و سوریه اسلحه تهیه می‌کردیم و تا سال‌های سال تهیه مهمات برای کشور یا از طریق خرید اسلحه و مهمات از این سه کشور بود و یا به غنایمی که رزمنده‌های ما از دشمن می‌گرفتند، تکیه می‌کردیم و لشکرهای زرهی و توپخانه اول سپاه کلا از غنائم به دست آمده از دشمن تشکیل شد و حتی کشور بی‌طرف سوئیس که مقادیر زیادی به ما اسلحه فروخت، اما پس از گذشت مدتی متوجه شدیم که هرگز نمی‌توانیم به اتکای سایر کشورها باشیم و به همین دلیل تولیدات مهمات نظامی در کشور را آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: کشورهای مختلف می‌گفتند که چه چیزی لازم دارید و سپس در همان کالا، ایران را تحریم می‌کردند.

رفیق‌دوست با تاکید بر اینکه بنده یکی از طرفداران ادامه جنگ بودم، گفت: بنده معتقد بودم که با پایان جنگ کلاه سرمان می‌رفت و باید همچنان جنگ را ادامه می‌دادیم.

* هواپیماهای بدون خلبان ایران مدرن‌تر از تولیدات آمریکا است

وی با بیان اینکه ارتش در جنگ تحمیلی آزموده شد، گفت که ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس آمیخته شدند و امروز با کمال افتخار عرض می‌کنم که هواپیماهای بدون خلبان ساخت صنایع نظامی ما، مدرن‌تر از تولیدات آمریکا است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با ذکر این نکته که ما خدا را بارها در جبهه می‌دیدیم، گفت: همه اتفاقاتی که برای رزمنده‌های ما می‌افتاد معجزه بود و این معجزه نیز فقط مربوط به سپاه نبود بلکه در ارتش هم بود و انشاءالله خدا اتحاد بین ارتش و سپاه را تا زمان ظهور امام عصر (عج) باقی نگه دارد.

پس از اتمام سخنرانی رفیق‌دوست، علی لاریجانی رئیس مجلس گفت آقای رفیق دوست، نکات جالبی را در مورد حادثه مهم انقلاب که مربوط به دفاع مقدس بود، بیان کرد و برای او و برادران و رزمندگانی که در سپاه، ارتش و بسیج هستند، آرزوی سلامتی می‌کنیم.

جهانبخش محبی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس در این جلسه به بیان جملاتی از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: حضرت امام می‌فرمایند" پیروزی ملت رزمنده ایران با سلاح ایمان رزمندگان در پیش چشم مردم پرتو افکن است" و مقام معظم رهبری نیز می‌فرماید "کسانی که در دوران دفاع مقدس سر از پا نشناخته و در صفوف دفاع مقدس شرکت می‌کردند، منتظران حقیقی بودند".

محبی‌نیا همچنین هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه و غیرت و دفاع از ایران اسلامی دانست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
alireza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
0
3
خوب اينكه مهم نيست بيا بريم دوباره دو نفري جنگ رو از نو شروع مي كنيم از هومن جايي كه تموم شده ادامه اش ميديم
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
0
4
البته ادامه جنگ به نفع دلالان اسلحه بود
نظرات بینندگان