arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

اوباما آرای یهودیان را از دست داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  العالم نوشت:

درحالیکه فرصت بسیار کوتاهی تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، جدیدترین نظرسنجی ها بیانگر بی اعتمادی یهودیان آمریکا به باراک اوباما است.

باراک اوباما در سال 2008 هنگام رسیدن به ریاست جمهوری توانست حمایت 78 درصد از یهودیان آمریکا را کسب کند؛ اما بر اساس نظرسنجی اخیر مؤسسه "گالوپ" حمایت یهودیان از اوباما به 54 درصد کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان، دلیل این مسأله حمایتهای یکجانبه اوباما از رژیم اشغالگر، و سیاستهای اشتباه داخلی و خارجی او است.

امری که در نهایت به صرفنظر کردن یهودیان آمریکا از اوباما در انتخابات ریاست جمهوری 2012 منجر خواهد شد.

در همین راستا، "دان سینور" در مقاله ای در روزنامه "وال استریت ژورنال" تاکید کرد که اوباما به دلیل سیاستهای یکجانبه خود، بیش از دیگر روسای جمهوری تاریخ آمریکا، آرای یهودیان را از دست خواهد داد.

با این حال مسئولان دمکرات تاکید دارند به دلیل نقش مهم لابی صهیونیستی در این حوزه، تفکرات عمومی تاثیری در این مساله نخواهد داشت.

این درحالی است که علاوه بر یهودیان، دیگر اقشار جامعه آمریکا نیز از عملکرد اوباما راضی نبوده اند.

نظرسنجی مرکز مطالعات "گریچن" به درخواست موسسه "جی استریت" در سال 2010 بیانگر آن است که موضوع رژیم اسرائیل نسبت به دیگر مسائل مورد اهتمام یهودیان آمریکا، در پایین ترین جایگاه قرار دارد؛ بصورتیکه فقط 7 درصد از یهودیان آن را مهم دانسته و در مقابل 62 درصد مسائل اقتصادی را با اهمیت دانستند.

با این حال گروه های با نفوذ حامی رژیم صهیونیستی، تاثیر بسیار بزرگی بر معاونان اوباما دارند، و این گروه ها توجهی به افکار یهودیان آمریکا ندارند.

از سوی دیگر، گسترش ارتباط نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر با جمهوری خواهان محافظه کار، از قدرت مانور اوباما برای پیروزی در انتخابات سال 2012 کاسته است.
نظرات بینندگان