arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

از خاطره‌گویی راوی کتاب «دا» تا اشک‌های رویا تیموریان

جمعی از نویسندگان و هنرمندان سینما و تلویزیون با حضور در مناطق عملیاتی آبادان و گلزار شهدای این شهر نسبت به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: جمعی از نویسندگان و هنرمندان سینما و تلویزیون با حضور در مناطق عملیاتی آبادان و گلزار شهدای این شهر نسبت به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کردند.

عصر امروز جمعی از نویسندگان و هنرمندان سینما و تلویزیون با حضور در مناطق عملیاتی آبادان و گلزار شهدای این شهر نسبت به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کردند.

در این برنامه که به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس (بنیاد فرهنگی روایت) و پالایشگاه آبادان برگزار می شود هنرمندان و نویسندگان در منطقه عملیاتی «مدن» و محل اسارت شهید تندگویان حضور پیدا کردند و روای این برنامه درباره عملیات های صورت گرفته در این منطقه توضیحاتی داد.
به گفته راوی در این منطقه که مشرف به جاده آبادان-بهمنشیر است اولین شکست رسمی عراق در اوایل جنگ صورت گرفته است.

منطقه بعدی مود بازدید پل ذوالفقاری بود که بر روی رودخانه بهمنشیر احداث شده است. منطقه ذوالفقاری از جمله مناطقی است که در اوایل جنگ به شدت مورد هجوم نیروهای بعثی قرار گرفت ولی با مقاومت جانانه مردم در این منطقه روبرو شد.
گلزار شهدای آبادان آخرین مقصد از نویسندگان و هنرمندان سینما و تلویزیون بود که در آن مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله شهیده مریم فرهانیان، سیدعبدالرضا موسوی (فرمانده سپاه خرمشهر) و اولین شهید روحانی جنگ محمدحسین شریف قنوتی زیارت شد.
در کنار مزار شهید جنگ محمدحسین شریف قنوتی خانم سیده زهرا حسینی راوی کتاب دا به بیان خاطراتی درباره این شهید جلیل القدر پرداخت و گفت: این شهید ازجمله روحانیونی بود که همراه مردم آبادان به دفاع از شهر پرداخت و بعد از این که اسیر شد به دلیل خودداری از توهین به امام خمینی سرش بریده شد.
در گلزار شهدای آبادان بیان این خاطرات باعث جاری شدن اشکهای هنرمندان و نویسندگان حاضر شد به گونه ای که رویا تیموریان و گوهر خیراندیش اشکهایشان سرازیر بود.
همچنین نویسندگان و هنرمندان سینما و تلویزیون در انتها بر سر مزار شهدای سینما رکس آبادان حاضر شدند که در این میان احمد نجفی با ذکر خاطراتی در این زمینه روایت روای برنامه را می کرد.

حببب احمدزاده، نادر طالب‌زاده، گلعلی بابایی، سیده زهرا حسینی «راوی کتاب دا»، حمید فرخ‌نژاد، گوهر خیراندیش، مسعود رایگان، رویا تیموریان، بهروز افخمی، کوروش سلیمانی، سعید صادقی و‌ هدایت‌الله بهبودی از جمله نویسندگان و هنرمندانی هستند که به منظور گرامیداشت سی امین سالگرد حماسه شکست حصر آبادان به این شهر سفر کرده اند.
نظرات بینندگان