arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

ردیاب کیفیت هوا ساخته شد / از مسیر میانبر از مناطق آلوده شهر فرار کنید / تنظیم نحوه تنفس با یک دستگاه کوچک +ویدئو

ردیاب کیفیت هوای plume  یکی از جدیدترین سلاح ها برای مبارزه با آلودگی هوا است . ردیابی که نسبت به نسخه های پیشین از ویژگی هایی بسیار مثبت تر برخوردار است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آشنایی با ردیاب فرانسوی آلودگی هوا +ویدئو

ردیاب کیفیت هوای plume  یکی از جدیدترین سلاح ها برای مبارزه با آلودگی هوا است . ردیابی که نسبت به نسخه های پیشین از ویژگی هایی بسیار مثبت تر برخوردار است .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ونتوربیت ، از سال 2014 تا کنون گروهی از پژوهشگران برای طراحی این ابزار ردیابی شاخصه های کیفی هوا تلاش کرده اند .

آشنایی با ردیاب فرانسوی آلودگی هوا +ویدئو

یکی از مهم ترین مزیت های این برنامه را می توان همگام سازی با نقشه های شهری دانست . این دستگاه قادر به بررسی شاخص های کیفی هوای اطراف شما و یا هوای داخل خانه است . افزون بر این ، این شاخص سنج کیفی هوا می تواند در تمام طول روز با شما همراه بوده و خطرناک ترین نقاط به لحاظ شاخص های سلامت و بهداشت هوا را به شما معرفی کند .

نکته جالب این که ، این دستگاه می تواند ، توده های هوایی اطراف شما را اسکن کرده و تشخیص دهد با توجه به ضریب جمعیت حاضر در پیرامون شما ، بهترین وضعیت کیفیت هوایی که به شما نزدیک هم باشد کجاست . بنابراین اگر در روزهای آلوده قصد تردد در شهر را داشته باشید حداقل می توانید از مسیرهای سالم تر حرکت کنید .

همزمان با نصب اپلیکیشن این محصول روی موبایل های هوشمند، شما می توانید همگام با مشاهده وضعیت شاخص های کیفی خانه خود ، سبک زندگی خود را به طریقی تغییر دهید تا شاخص های کیفیت هوای خانه تان نیز بهتر شود .

اندازه کوچک و وزن کم این دستگاه به سهولت در حمل آن کمک می کند .

ترکیب برنامه های تلفن همراه ، هوش مصنوعی و شاخص های زیست محیطی ، کمک می کند ، تا شما وضعیت تنفس خود را نیز به طور مداوم کنترل کرده و به بهترین وضعیت تغییر دهید .

این محصول طی 2 سال تلاش پژوهشگران فرانسوی و با همکاری سازمان محیط زیست بین الملل طراحی شده است . رومن لاچمب، مدیر  این پروژه ، در بیانیه ای گفت: "پس از دو سال کار، ما بسیار مفتخریم که دستگاهی با پتانسیل های خیره کننده طراحی کرده ایم . ما یقین داریم با توسعه استفاده از این دستگاه در شهرهای پر جمعیت نرخ مرگ و میر و ... بر اثر آلودگی هوا کاهش پیدا می کند .

این دستگاه نسبت به  ذرات معلق  (PM2.5)، اکسید نیتروژن (NOx)، ازن (O3)، ترکیبات آلی فرار (VOCs)، درجه حرارت و رطوبت  حساسیت دارد و در نتیجه با دقت کامل وضعیت هوا را رصد می کند .

نظرات بینندگان