arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۰

کیهان : دعوای اپوزیسیون بر سر حق کپی رایت طرح مشاور کروبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کیهان نوشت:

تقلب مشاور کروبی از روی دست یک جاسوس عضو نهضت آزادی لو رفت.در حالی که مجتبی واحدی ادعا می کرد طرح موسوم به تشکیل کنگره ملی توسط اپوزیسیون ابتکار و ابداع وی است، حسن زارع زاده اردشیر از مستخدمان سازمان سیا اعلام کرد چنین پیشنهادی، قدیمی و اساسا متعلق به عباس امیرانتظام است.

در همین حیص و بیص «زارع زاده اردشیر» در سایت «رادیو کوچه» نوشت: برخی مخالفان جمهوری اسلامی تشکیل کنگره ملی از سوی اصلاح طلبان را مساوی با حذف اپوزیسیون و بی نتیجه می دانند. اولین بار عباس امیرانتظام پیشنهاد تشکیل کنگره ملی را داد و قبل از آن طبرزدی در سال 78 پیشنهاد تأسیس جبهه دموکراتیک ملی را مطرح کرد. سپس در سال 79 طرح ائتلاف اپوزیسیون توسط طبرزدی پیشنهاد گردید و همچنین کسانی چون محمد ملکی، طبرزدی، عیسی خان خاتمی، کوروش زعیم، نسرین ستوده و محمد دادخواه، شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر را تشکیل دادند و بعد بازداشت شدند. تحریم انتخابات از طرح های پیرامونی این موضوع است.

وی ضمن اذعان به میدانداری گروهک های جبهه ملی و نهضت آزادی در این موضوع نوشت: طرح موضوع کنگره ملی از سوی آقای واحدی مورد انتقاد برخی اصلاح طلبان قرار گرفته است که می خواهند در انتخابات شرکت کنند نه اینکه آن را تحریم کنند.
نظرات بینندگان