arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۰

معاون وزير: برق گران نمی شود

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر طرحی برای افزایش قیمت برق وجود ندارد، از پرداخت 100 درصد وجوه قبوض برق توسط مردم خبر داد و گفت: ذخیره سوخت زمستانی نیروگاهها به بیش از 5 میلیارد لیتر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر طرحی برای افزایش قیمت برق وجود ندارد، از پرداخت 100 درصد وجوه قبوض برق توسط مردم خبر داد و گفت: ذخیره سوخت زمستانی نیروگاهها به بیش از 5 میلیارد لیتر رسید.

محمد بهزاد در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت پرداخت مبالغ قبوض برق مشترکان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد مشترکان خانگی، تجاری و صنایع نسبت به پرداخت مبالغ قبوض برق اقدام کرده اند، گفت: میزان پرداخت قبوض برق نسبت به ماههای گذشته افزایش یافته است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 100 درصد مشترکان خانگی نسبت به پرداخت قبوض برق اقدام کرده اند، تصریح کرد: در شرایط فعلی هیچ گونه طلب وصول نشده ای از مردن نسبت به دریافت وجوه قبوض برق وجود ندارد.
 
این مقام مسئول با تشکر از همکاری مردم در پرداخت قبوض برق درباره احتمال افزایش قیمت برق خانگی در نیمه دوم سالجاری، بیان کرد: در حال حاضر هیچ طرحی در دستور کار دولت برای افزایش قیمت برق وجود ندارد.
 
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت ذخیره سازی سوخت مایع در نیروگاههای کشور توضیح داد: در حال حاضر با همکاری وزارت نفت میزان ذخیره سازی فرآورده های نفتی در مخازن نیروگاههای برق در حال افزایش است.
 
بهزاد با اشاره به تکمیل 94 درصدی موجودی مخازن نیروگاهها به منظور تامین سوخت زمستانی این واحدها، اظهارداشت: هم اکنون بالغ بر پنج میلیارد لیتر گازوئیل و نفت کوره در نیروگاههای کشور ذخیره سازی شده است.
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به تکمیل 94 درصدی موجودی ذخیره نفت کوره نیروگاهها، گفت: همچنین هم اکنون حدود 90 درصد موجودی گازوئیل مخازن نیروگاهها کامل شده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به تکمیل تعمیرات اساسی و دوره ای در سطح نیروگاههای کشور، تاکید کرد: هیچ گونه نگرانی برای تولید پایدار و مطمئن برق زمستانی مشترکان وجود ندارد.
 
به گزارش مهر، وزارت نیرو اخیرا با انتشار گزارشی، اعلام کرده است: در حال حاضر بالغ بر 50 نیروگاه کشور از سوخت گازوییل برای تولید برق استفاده می کنند که میزان ذخیره سوخت گازوییل نیروگاهها به مرز 90 درصد رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش نشان می دهد.
 
در شرایط فعلی سوخت گازوییل هفت نیروگاه شریعتی، مشهد، فارس، گلستان، جهرم، زنجان و کنارک 100 درصد تامین شده است و 26 نیروگاه دیگر نیز بیش از 90 درصد دارای ذخیره سوخت گازوییل هستند.
 
همچنین ذخیره سوخت گازوییل 21 نیروگاه دیگر هم اکنون بین 24 تا 89 درصد است و این درحالی است که براساس اعلام مسئولان شرکت توانیر، میزان ظرفیت مخازن سوخت گازوییل نیروگاه ها در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.
 
حسن منصوری مدیرکل دفتر فنی تولید توانیر هم اخیرا با بیان اینکه امسال حجم مخازن نیروگاهها 200 میلیون لیتر اضافه شده است، گفت: در مجموع تا پایان سالجاری پیش بینی می شود یک میلیارد لیتر به حجم مخازن سوخت نیروگاهی کشور افزوده شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
0
پس چرا قبض برق ما یه دفعه 2 برابر شد؟!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان