arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۰

کشف گورستانی از جانداران در اعماق آب+تصاویر

محققان موفق به کشف مخزنی از فسیلهای جانوری در غار زیر آبی در جمهوری دومنیکن شده اند که در آن فسیلهایی سالم از کروکودیلها، خفاشها، پرنده ها و تنبلها وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محققان موفق به کشف مخزنی از فسیلهای جانوری در غار زیر آبی در جمهوری دومنیکن شده اند که در آن فسیلهایی سالم از کروکودیلها، خفاشها، پرنده ها و تنبلها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان برای تخمین سن دقیق این جانداران و نوع گونه آنها باید مطالعات دقیقتری انجام دهند، اما این احتمال وجود دارد که فسیلهای یافته شده متعلق به هزاران سال پیش بوده و بقایای گونه هایی باشند که اکنون منقرض شده اند.

دانشمندان در اعماق این غار آبی بقایایی از کروکودیلها، جاندارانی به نام تنبل، خفاشها، پرنده ها و دیگر جانداران را کشف کرده اند. به گفته "آلفرد روزنبرگر" محقق انسان شناس دانشگاه بروکلین در نیویورک معمولا انتظار می رود مناطق باستان شناسی که بقایای گونه های مختلف را در خود پنهان کرده است را در زیر چندین تن سنگ و صخره کشف شوند.

با توجه به ناپایداری جغرافیایی منطقه، این فسیلها در صورتی که در زیر خاک قرار می گرفتند تا به حال از بین رفته بودند، در واقع محققان معتقدند غارهایی که اکنون به زیر آب رفته اند تنها نشانه های فسیلی موجود از گذشته کشور جمهوری دومنیکن را در خود حفظ کرده اند. این فسیلها می توانند نشانه هایی از طول عمر گونه های منقرض شده و منطقه ای که برای آخرین بار در آن زندگی می کرده اند را آشکار سازد.

محققان برای بازیابی فسیل کامل کروکودیل 2 بار به این منطقه سفر کردند تا توانستند جمجمه، بازوها، پاها، مهره ها و دم این جاندار را به دست بیاورند. تیمی از متخصصان طی این سفرها، هر بار به مدت سه ساعت به غواصی پرداختند تا توانستند تمامی فسیلهای مدفون شده در این غار را به دست آورند.

محققان می گویند این غار نسبت به دیگر غارهای به زیر آب رفته این منطقه از اکولژی متفاوتی برخوردار بوده است. محققان برای تعیین تاریخ و گونه فسیلهای به دست آمده که برای مدت طولانی در زیر آب بوده و تجزیه های بیولوژیکی فراوانی بر روی آنها انجام شده است، باید مدت زمان بسیار زیادی را صرف کنند:

بخشی از فسیل کروکودیل، یکی از فسیلهای سالمی که در غاری زیر آبی در جمهوری دومنیکن کشف شده است

غواصی در حال جمع آوری فسیلهای چند هزار ساله

غواصها برای به دست آوردن کل استخواهای کروکودیل دو بار به این غار سفر کردند

ورودی این گورستان بزرگ زیر آبی در زیر یک درخت انجیر قرار گرفته است

غارهای دورافتاده و زیر آبی مانند این غار بقایای جانداران کهنسالی را در خود پنهان کرده اند

 غواصی در حال جمع آوری فسیل "تنبل" از اعماق غار

قبرستان خفاشهای چند هزار ساله

مهره های یک مار در کف پوشیده از شن غار

غواصی در حال نزدیک شدن به کروکودیل باستانی غول پیکر، محققان برای استخراج DNA از فسیلهایی که در این شرایط کشف می شوند، با وجود سالم تر بودن فسیلها، باید با دشواری های بیشتری مواجه شوند

نظرات بینندگان