arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۰

تخلف مجلس در ارائه گزارش اصل نود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به تعویق قرائت نظر کمیسیون اصل نود،گفت:پس از مهلت قانونی بررسی شکایات باید این گزارش می خواندند که تعویق 3-4ماهه آن تخلف قانونی است.

به گزارش مشرق، سید فاضل موسوی، در گفتگو با برنا، مهلت قانونی رسیدگی به شکایت 10 نماینده را ده روز عنوان کرد و اظهار داشت: سه فقره از این شکایات مربوط به خرداد ماه است که باید حداکثر تا ده روز بعد از وصول در کمیسیون بررسی و نتیجه این بررسی در صحن قرائت می شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از این شکایت ها به دلیل اینکه در فصل بودجه مطرح شده بود، با در نظر گرفتن مصلحت هایی به تعویق افتاد، افزود: البته در طول یک دو ماه اخیر این موضوع چند بار به عنوان دستور کار مجلس چاپ شده بودولی فرصت کافی برای طرح آن وجود نداشت.

موسوی با بیان اینکه باید شکایات در صحن علنی مجلس همراه با گزارش کمیسیون قرائت شود، گفت: پس از قرائت شکایت و گزارش کمیسیون نمایندگان می توانند به آن اعتراض کنند و سپس به رای گیری گذاشته شود و نمایندگان آن را مصوب کنند.

این عضو کمیسیون اصل نود ادامه داد: در این ارتباط آنچه اتفاق افتاد این بود که قرار بود روز سه شنبه گزارش خوانده شود که به دلایلی به هنگام نماز می رسید که با درخواست از نایب رییس اول مجلس این کار انجام نشد و موکول شد به روز چهارشنبه.

وی با تاکید بر اینکه نمی دانم چه چیز در جلسه روز چهارشنبه توسط زاکانی قرائت شد، افزود: برای هر شکایت بر اساس قانون باید یک رای گیری صورت می گرفت که انجام نشده و با اعتراض شدید همکاران در مجلس، باهنر که ریاست جلسه را برعهده داشته قول برگزاری جلسه دیگری را پس از تکمیل گزارش کمیسیون داده است.

موسوی با ابراز امیدواری از اینکه گزارش جامع تری به هیئت رییس مجلس ارائه شود، گفت: قرائت گزارش توسط زاکانی هم در شرایط ویژه ای بود زیرا قرار بر این بود که فرد دیگری  آن را بخواند البته من هنوز نمی دانم که آنچه در مجلس قرائت شده همان چیزی است که قبلا تهیه شده یا خیر زیرا من روز چهارشنبه برای استقبال از رییس قوه قضاییه در سفر به زنجان در مجلس حضور نداشتم.

موسوی با تاکید براینکه اینگونه قرائت کردن گزارش کمیسیون اصل نود برای مجلس خوب نبود، تصریح کرد: یکی از شاکی ها بنده بودم و برای من مهم است که پاسخ این شکایت چه مثبت و چه منفی را بگیرم .
 
 وی افزود: مزیت این گزارش بر گزارش های دیگر مجلس آنست که باید نظر نمایندگان را هم بگیرد و و رای گیری انجام شود ولی با این ترتیبی که فقط گزارش قرائت شده و کسی در رد یا قبول آن حرفی نزده بی معنی است.

نظرات بینندگان