arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰

پلیس نیویورک به حالت آماده باش کامل در آمد

نیروهای پلیس نیویورک در پی احتمال حمله انتقامجویانه هواداران "انور العولقی" از سرکردگان القاعده که در یمن کشته شد، به حالت آماده باش کامل درآمدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای پلیس نیویورک در پی احتمال حمله انتقامجویانه هواداران "انور العولقی" از سرکردگان القاعده که در یمن کشته شد، به حالت آماده باش کامل درآمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "ری کلی" سخنگوی پلیس نیویورک اعلام کرد: پلیس در این شهر به حالت آماده باش درآمده است تا در برابر حمله احتمالی انتقامجویانه از سوی هواداران و حامیان "انور العولقی" آمادگی داشته باشد.

کلی تاکید کرد: می دانیم که العولقی طرفدارانی در آمریکا از جمله نیویورک دارد و به همین دلیل پلیس به حالت آماده باش درآمده تا در برابر حملات احتمالی آماده باشد.

وی افزود: العولقی به عنوان یکی از سرکردگان بسیار پرتوان القاعده در زمینه جذب نیروی جدی به شمار می رفت. سخنگوی پلیس نیویورک با اشاره به کشته شدن "سمیر خان" از دیگر رهبران القاعده در حمله ای که به مرگ العولقی منجر شد، افزود: وی نیز دارای ارتباطات گسترده ای در نیویورک بود و گزارشهایی درباره آموزش چگونگی ساخت بمب از سوی وی به نیروهایش وجود دارد.

وی از مرگ این سرکرده پاکستانی الاصل القاعده که همچون العولقی دارای تبعیت آمریکایی نیز هست، استقبال کرد. خاطر نشان می شود منابع آمریکایی روز گذشته از کشته شدن انور العولقی رئیس عملیات خارجی القاعده در جریان حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در یمن خبر داده بودند.

نظرات بینندگان