arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰

چه کسی بر دستمزد وعاظ مشهور کشور نظارت می کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا نوشت:

 
مديركل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه از تعريف دستمزد معين براي وعاظ مشهور كشور و نظارت بر اين موضوع خبر داد.حجت‌الاسلام والمسلمين احمد پاك‌نهاد، مديركل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: 300 نفر از واعظان برجسته كشور شناسايي شده‌اند كه از اين تعداد 38 نفر به عنوان واعظان مشهور شمرده مي‌شوند.

وي با اشاره به برخي سخنان درباره دريافت حق‌الزحمه زياد از سوي برخي از واعظان اظهار كرد: اين موضوع در دست ساماندهي قراردارد و هما‌ن‌طور كه براي وعاظ اعزامي مبلغي تعيين شده‌است براي اين افراد نيز مبلغي تعريف مي‌شود.

پاك‌نهاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وضعيت موقوفات در كشور، موقوفه‌خواري را مانعي براي گسترش وقف در كشور توصيف و تصريح‌ كرد: طبق آمار ما 18 شهر در كشور وجود دارند كه تماما موقوفه است.

وي با تأكيد بر لزوم احياي فرهنگ وقف ادامه ‌داد: در دوره‌هاي گذشته فرهنگ وقف در كشور از رونق بالايي برخوردار بوده است اما نحوه برخورد پادشاهان ظالمي مانند رضاخان با موقوفات و تصرف آن‌ها سبب شده تا مردم نسبت به اين موضوع بدبين شوند.

مديركل اعزام مبلغ اوقاف با اشاره به برنامه‌هاي در دست اقدام اعزام مبلغ اوقاف تصريح ‌كرد: تشكيل پرونده براي مبلغان بومي، تشكيل كارگروه‌هاي مشترك براي بيمه مبلغان، تشكيل شورا براي سطح‌بندي مبلغان، تعريف حق‌الزحمه و آسيب‌شناسي تبليغ از جمله اقداماتي است كه دنبال خواهد شد.

پاك‌نهاد با بيان ‌اين‌كه در طول سال از سوي اين مركز چندين اعزام صورت مي‌گيرد، اظهار كرد: اين اعزام‌ها در ايام نوروز، تابستان و مناسبت‌هايي مانند محرم، رمضان، دهه فاطميه و ...صورت مي‌گيرد كه در مجموع در سال 90 بيش از سه‌هزار اعزام از سوي اوقاف انجام ‌شد.

/
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
0
یه رقمی هم می گفتی دیگه. چرا حرفی نزدی؟
نظرات بینندگان