arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰

مدیرعامل خانه سینما: مستند سازان دچار اشتباه شدند/ درخواست برخورد رأفت اسلامي داريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عسگرپور مديرعامل خانه سينما از فيلمسازان خواست كه فيلم هاي خود را به دشمنان و رسانه هاي ضدانقلاب نفروشند و تاكيد كرد: دشمني انگليس و "بي بي سي" براي ما ثابت شده است.

به گزارش انتخاب، محمدمهدي عسگرپور مدیر عامل خانه سینما در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران درباره عوامل بازداشت شده شبكه مخفي بي بي سي فارسي در تهران  با اشاره به در اختيار داشتن سلاح هاي جنگ نرم توسط كشورهاي غربي و به استعمار درآوردن كشورهاي ضعيف از اين طريق گفت: اين به قدرتهايي كه پشتوانه رسانه ها هستند، بر مي گردد و اين قدرتها در اين جنگ تعيين كننده هستند؛ در واقع وقتي برخي از شبكه ها به شكل مستقيم توسط قدرتهاي بزرگ اداره مي شوند، روشن است كه سياستهاي همان قدرتهاي بزرگ را پيگيري مي كنند.

مديرعامل خانه سينما كه پيش از اين با صدور بيانيه، به شكلي از عوامل بازداشت شده بي بي سي در تهران حمايت كرده بود، اين بار در نفي بيانيه خانه سينما و آنچه در آن مطرح شده بود سخن گفت و افزود: پيام مشخص من براي همكاراني كه از اين به بعد درخواست همكاري با اين نوع شبكه هاي فارسي زبان خارج از كشور همچون بي بي سي و صداي آمريكا را دارند، اين است كه از فروش فيلم به اين شبكه ها خودداري كنند؛ ما بايد قوانين جمهوري اسلامي را رعايت كنيم و همانطور كه همه مي دانند، قوانين موجود از منع هرگونه همكاري با شبكه هاي معاند نظام و دشمن حكايت دارد.

عسگرپور تصريح كرد: قطعا دل انگلیس برای ما نسوخته است و يقينا وضعیت رسانه رسمی انگلیس (بي بي سي) هم همین است و مطمئنيم رسانه ای که دشمنی او با نظام ثابت شده است نمی تواند منعکس کننده انتقادات ما باشد.

مديرعامل خانه سينما در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما مخالف هرگونه فروش فيلم به شبكه هايي هستيم كه عليه كشور ما از اين فيلمها سوء استفاده سياسي مي كنند و قطعا به محض اینکه دادگاه درباره متهمان همكاري با بي بي سي رای صادر کرد، برای ما لازم الاتباع است.

عسگرپور اضافه كرد: اين مستند سازان دچار اشتباه شده و غفلت كرده اند و ما درخواست برخورد رأفت اسلامي با آنها را داريم كه برخورد هميشگي نظام مقدس جمهوري اسلامي بوده است.

وي افزود: مجلس بايد قانوني براي ممنوعيت ارتباط با شبكه هاي معاند تصويب كند؛ معتقديم اگر دولت نيز بر اساس مصوبات قانوني، يك موضوعي را ممنوع اعلام  مي كند، وظيفه همه ما تبعيت از اين قانون است؛ درباره تعدادي از از دستگيرشدگان و مستندسازان هم اين قانون لازم الاجراست.

عسگرپور خاطرنشان كرد: بنده حتی در منزل خودم ماهواره ندارم اما می دانم که بی بی سی سالها است در ایران چه می کند آنها ضد امنیت ملی کشور ما حرکت می کنند.
نظرات بینندگان