arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
انتشار اسناد ویکی لیکس در "انتخاب" (19)

وقتی وزیر فرهنگ فرانسه، مشایی را به حضور نپذیرفت!/ وزارت خارجه فرانسه: مشایی مقامی فراتر از معاون رئیس جمهور است

در یکی از اسناد ویکی لیکس به موضوع عدم دیدار مقامات فرانسوی با مقامات ایرانی از جمله مشایی اشاره شده است. این سند در سفارت امریکا در فرانسه و در 29 اکتبر سال 2007 تنظیم شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در یکی از اسناد ویکی لیکس به موضوع درخواست ملاقات هیات ایرانی با مقامات فرانسوی اشاره شده که مقامات فرانسوی ، هیات ایرانی و مشایی را به حضور نپذیرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR، در این سند که در سفارت امریکا در فرانسه و در 29 اکتبر سال 2007 تنظیم شده ، آمده است: در طی گفتگویی در 25 اکتبر در مورد تصمیم اخیر امریکا مبنی بر قرار دادن برخی ایرانیان در لیست سلاح های کشتار جمعی و اقدامات تروریستی، فرانک گلت، نماینده وزارت خارجه فرانسه در امور ایران، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس  روابط ایران و فرانسه را خوب ندانست.

وی در ادامه گفت: دو کشور در خصوص مذاکره و گفتگو در نقطه ی کوری هستند.

گلت گفت: پس از نامه ی کوشنر وزیر خارجه فرانسه در ماه پیش به وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های سخت تر علیه ایران، عصبانیت و خشم ایران بیشتر شده است.



وی تصریح کرد: تقریبا تمام وجوه روابط دو کشور  تحت تاثیر مواجهه در حال وقوع قرار گرفته است.

گلت گفت: حتی مبادلات فرهنگی و تخصصی هم کم شده است.

این مقام وزارت خارجه فرانسه افزود: ایران تقریبا تمام جلسات و نشست های رسمی را به محلی برای صحبت کردن در مورد مسئله ی هسته ای تبدیل کرده است.

وی در ادامه گفت: به تکنوکرات ها و حتی افراد غیردولتی در سفرهای رسمی دستور داده شده است که در این مورد صحبت کنند.

در این سند ویکی لیکس آمده است: دیگر موردی که "گلت" اشاره کرد این بود که مقامات فرانسوی در هر سطحی، مخصوصا مقامات ارشد برای دیدار با مقامات ایران، بی میلی نشان می دهند و اکراه دارند.

این مقام وزارت خارجه فرانسه گفت: این اقدام به خاطر این بود که فرانسویان، در این مقطع زمانی نمی خواستتند در حالی که با ایرانیان دست بدهند، مقابل دوربین ها ظاهر شوند!

گلت گفت: به تازگی رئیس مجمع ملی فرانسه(پارلمان فرانسه) قبول نکرد که در سفری به استراسبورگ با همتای ایرانی اش همراه باشد.

وی گفت: دیگر اتفاق این بود که معاون [وقت] رئیس جمهور ایران اسفندیار رحیم مشایی به پاریس سفر کرد تا در نشست یونسکو در اواسط اکتبر شرکت کند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR، گلت افزود: مشایی از این فرصت استفاده کرد تا موضع ایران را در مورد توسعه انرژی هسته ای را تکرار کند و از فرانسه انتقاد کند.

وی در ادامه گفت: با اینکه مشایی عنوان دهن پرکن معاون رئیس جمهور را یدک می کشد، اما او چیزی مهمتر از یک معاون میراث فرهنگی است.

گلت تصریح کرد: وزیر فرهنگ فرانسه قبول نکرد که او را بپذیرد تا با او دیدار داشته باشد. مشایی با هیچ مقام فرانسوی دیدار نداشت.

وی گفت: فرانسه زیاد علاقمند نیست که با ایران تعامل کند، چون ایران ستیزه جو تر می شوند!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
موسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
10
12
فرانسه هم چشم بسته غیب میگه!
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
16
18
انتخاب ویکی لیکس اسناد دیگه ایم منتشر کرده کاش از اونها هم در این سایت وزین! قرار بدید.
پاسخ ها
rostam
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
آدرس بزار بریم بخونیم داداش
k-1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
اقا rostam فیلتره.
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
كيوان جان شما بزار ما فيلترش رو هم دور ميزنيم
نظرات بینندگان