arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۷

ادعای جدید ائتلاف عربی: موشک های یمن از لبنان قاچاق می شود

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف نظامی متجاوز به یمن در ادعای جدیدی گفت که موشک های بالستیک انصارالله از جنوب لبنان قاچاق می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادعای جدید ائتلاف عربی: موشک های یمن از لبنان قاچاق می شود

طرح این ادعا در حالیست که این ائتلاف پیشتر مدعی بود؛ موشک ها به صورت مستقیم از ایران به یمن قاچاق می شود.


به گزارش انتخاب ، وی در گفت وگو با شبکه سی ان ان، گفت ؛ قاچاق موشک ها از ایران شروع نمی شود بلکه در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت تهیه و از طریق سوریه به ایران می رسد سپس با قایق های بزرگ به سمت یمن ارسال می شود.


الترکی افزود ؛ بندر الحدیده مرکز اصلی قاچاق موشک و سایر سلاح ها برای یمنی هاست.


وی در بخش دیگری از این مصاحبه و در توجیه حمله نظامی به یمن با بیان اینکه جنگ ما علیه ارتش یمن نیست بلکه علیه شبه نظامیان و با هدف بازگرداندن دولت قانونی این کشور انجام شده است، ادعا کرد که جنگ در یمن با درخواست رییس جمهوری این کشور آغاز شد.


این سخنگو در پاسخ به سئوال دیگری پیرامون خریدهای چند میلیارد دلاری سلاح از سوی عربستان گفت که این سلاح ها برای دفاع از کشور، مقابله با تروریسم و حفظ امنیت منطقه است .


شماری از کشورهای عربی ششم فروردین ماه 1394 با ادعای حمایت از دولت یمن جنگ گسترده ای علیه صنعا آغاز کردند. جنگ در حالی بر یمن تحمیل شد که دولت این کشور به دلیل اختلافات موجود میان گروه های سیاسی، پیشتر استعفا کرده بود.


بر اساس آمارهایی اعلام شده از سوی نهادهای بین المللی این جنگ تاکنون 36 هزار کشته یا زخمی در یمن بر جای گذاشته است که یک سوم آن زن و کودک هستند.


در آخرین تحولات یکشنبه هفته جاری مسئولان سعودی اعلام کردند که هفت موشک از سوی یمن به سوی شهرهای این کشور شلیک شده است که سه فروند آنها ریاض پایتخت را هدف گرفته بود. 


بر خلاف ادعای مقامات سعودی مبنی بر رهگیری و نابود کردن موشک های شلیک شده ، تحلیل های کارشناسان نظامی نشان داد که این موشک ها به اهداف خود در داخل خاک عربستان اصابت کرده است. 


حمله موشکی انصارالله به عربستان در آغاز چهارمین سال تجاوز نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت گرفت. 


سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان در اولین واکنش به این اقدام گفت که عربستان با هر اقدامی که امنیت این کشور را به خطر اندازد، مقابله خواهد کرد. 


ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان هم جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از انصارالله یمن متهم کرد و مدعی شد؛ ایران از طریق بندر الحدیده موشک به یمن قاچاق می کند. 


دولت سعودی با شکایت به شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایران را متهم به تامین موشک برای انصارالله یمن کرده است. 


این ادعا درحالی مطرح می شود که ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان تمامی مرزهای هوایی ، دریایی و زمینی یمن را محاصره کرده است و حتی مانع ارسال مواد غذایی برای مردم یمن می شوند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان