arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۷

نماینده پارلمان عراق: برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تلاش می‌کنیم

یک نماینده پارلمان عراق و نزدیک به حیدرالعبادی نخست وزیر از تلاش این کشور با همکاری چند کشور عربی دیگر برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نماینده پارلمان عراق و نزدیک به حیدرالعبادی نخست وزیر از تلاش این کشور با همکاری چند کشور عربی دیگر برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'جاسم محمد جعفر' روز شنبه به رسانه های محلی گفت: عراق به همراهی مصر، الجزایر و تونس از بازگشتن سوریه به اتحادیه عرب کاملا حمایت می کند.
به گفته وی، مصر بزرگترین نقش را در این زمینه ایفا می کند زیرا علاوه بر روابط محکم و قوی خود با روسیه، مدیریت اتحادیه عرب نیز به عهده مصر است و این مسئله نکته بسیار مثبتی در این زمینه محسوب می شود.
این عضو پارلمان عراق خاطرنشان کرد: وزارت خارجه عراق از این تلاش ها حمایت می کند زیرا این مهم نقش بسزائی در بازگشت آرامش به مرزهای عراق و جلوگیری از حملات تروریستی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: آرامش در سوریه به نفع خاورمیانه و تمام کشورهای عربی خواهد بود.
روزنامه لبنانی الدیار چهارم فروردین از وجود تلاش های به رهبری مصر و پیشداری عراق از سوی چند کشور عربی برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب خبر داد.
گزارش ها حاکی است این تلاش ها شامل دعوت از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای حضور در اجلاس سران عرب ماه آینده در ریاض می باشد.
گفتنی است همین روزنامه دو هفته پیش نیز از میانجیگری عراق میان سوریه و عربستان سعودی سخن گفته بود.
به نوشته الدیار ،عراق گام های بلندی در این زمینه برداشته است و قرار است ابراهیم جعفری وزیر امورخارجه عراق با همتای سعودی خود عادل الجبیر در آینده نه چندان دور، برای ادامه این میانجیگری ها ملاقات کند.
اتحادیه عرب در تکمیل فشارهای غرب بر نظام قانونی سوریه برای به زانو درآوردن سوریه در برابر تروریست ها، در جلسه نوامبر ۲۰۱۱ خود عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

نظرات بینندگان