arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۷

ظریف باکو را به مقصد نخجوان ترک کرد

محمد جواد ظریف پس از شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد، به دعوت رسمی مقامات جمهوری خودمختار نخجوان به این جمهوری سفر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز -جمعه- باکو را به مقصد جمهوری خود مختار نخجوان ترک کرد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف پس از شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد، به دعوت رسمی مقامات جمهوری خودمختار نخجوان به این جمهوری سفر کرد.
اجلاس میاندوره‌ای وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد با حضور ۸۰۰ نماینده از ۱۲۰ کشورعضو و نیز ۱۷ کشور و ۱۰ نهاد بین المللی ناظر برگزار شد.
وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنان در این اجلاس ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار اقدام جمعی از سوی نهاد‌های بین المللی و کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد، در این زمینه شد.
ظریف در حاشیه اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو با وزرای امور خارجه کره شمالی، لیبی، افغانستان، فلسطین، هند، صربستان، ونزوئلا و روسای هیات‌های سوریه و کوبا و نیز رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص روابط دو جانبه، مسائل بین المللی و جنبش عدم تعهد گفت: وگو کرد.
نخجوان بعنوان یک جمهوری خودمختار در قلمروی جمهوری آذربایجان، بیش از پنج هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع مساحت دارد، این کشور با جمهوری اسلامی ایران دارای ۲۰۴ کیلومتر مرز مشترک است.
ارتباط مستقیم جمهوری خود مختار نخجوان با مناطق دیگر جمهوری آذربایجان بر اثر مناقشه قره باغ قطع شده و این جمهوری خودمختار در حال حاضر از طریق خاک ایران با سایر مناطق کشور آذربایجان ارتباط برقرار می‌کند.

نظرات بینندگان