arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷

لاریجانی: مردم به دنبال محصول استاندارد هستند

علیرغم اینکه برخی از محصولات تولید داخل از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار هستند اما با این وجود واردات صورت می‌گیرد. این در حالی است که باید بر اساس اصل مشخص با لحاظ تعرفه‌های مختلف، رقابت‌ شکل بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در دیدار جمعی مسئولان اتاق بازرگانی بیان کردند: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و سخنرانی‌شان در مشهد مقدس بیانات و نکات بسیار مهم و ارزشمندی را مطرح کردند که محور آن توجه به بخش تولید داخل است بنابراین باید ساز و کارهای مناسب برای حمایت از تولید داخل و توجه به صادرات غیرنفتی ایجاد شود.

علی لاریجانی گفت: علیرغم اینکه برخی از محصولات تولید داخل از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار هستند اما با این وجود واردات صورت می‌گیرد. این در حالی است که باید بر اساس اصل مشخص با لحاظ تعرفه‌های مختلف، رقابت‌ شکل بگیرد.

وی ادامه داد: از اتاق‌های بازرگانی و اصناف کشور این انتظار وجود دارد که سازماندهی مناسبی داشته باشند چرا که اگر بنا است کل کشور در تولید داخل اهتمام داشته باشند نهادهای مردمی مذکور نیز وظیفه دارند شرایطی را ایجاد کنند که محصولات با استاندارد و با کیفیت مطلوب ارائه شود البته همه این موضوعات با قوانین و بخشنامه انجام نمی‌شود و نظارت مردمی در این راستا نقش مهمی دارد چرا که اگر نظارت‌های مذکور نباشد به شرایط قبل بازمی‌گردد.

رئیس قوه مقننه افزود: مردم به دنبال محصول خوب هستند که استانداردهای لازم در تولید آن لحاظ شده باشد بنابراین اعمال نظارت صحیح بسیار مهم است و اگر می‌خواهیم که تولید با کیفیت افزایش یابد باید اعمال نظارت کافی نیز در دستور کار باشد.

 لاریجانی افزود: همه ما در درون یک کشتی هستیم، اگر اقتصاد کشور ثروت‌زا باشد و تولید خوب ارائه شود و اهتمام مردم نیز به مصرف داخلی زیاد باشد، آن وقت همه نجات پیدا می‌کنیم.