arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰

سفیر جدید امریکا در سوریه کیست؟

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، سناي آمريكا به اجماع با تعيين رابرت فورد به عنوان سفير آمريكا در دمشق موافقت كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سناي آمريكا انتخاب رابرت فورد به عنوان سفير آمريكا در سوريه را تاييد كرد.

به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، سناي آمريكا به اجماع با تعيين رابرت فورد به عنوان سفير آمريكا در دمشق موافقت كرد.

اين در حالي است كه تعيين فورد در پي اعتراضات سوريه بحث و جدل‌هاي زيادي را در واشنگتن به راه انداخت اما با وجود اين بحث و جدل‌ها فورد ماموريتش را در دمشق آغاز كرد.

باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا در فوريه سال 2010 رابرت فورد را به عنوان سفير آمريكا در سوريه به سنا معرفي كرد. اما به خاطر نگراني از مخالفت جمهوري خواهان کنگره با انتصاب فورد، وي را در زمان تعطيلات مجلس سنا به دمشق اعزام کرد.

به خاطر عدم تاييد اين ماموريت از سوي کنگره، فورد نمي‌توانست بيشتر از يک سال در سوريه مستقر باشد.

رابرت فور بارها به ويژه بعد از تحولات اخير سوريه از شهرهاي مختلف اين كشور بازديد كرده و اخيرا طرفداران بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه مقابل محل استقرار وي در دمشق تجمع كرده و با گوجه‌فرنگي و تخم مرغ ماشين‌هاي وابسته به سفارت آمريكا را هدف قرار دادند.

وزارت خارجه آمريكا نيز روز جمعه عماد مصطفي، نماينده سوريه در سازمان ملل را احضار كرده و از وي خواست تا درباره اين مساله توضيح دهد.
نظرات بینندگان