arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷

افشاگرآنالیتیکا یک بمب دیگر منفجر کرد/احتمالا داده های کاربران فیسبوک در روسیه ذخیره شده

روز گذشته کریستوفر وایلی در جریان یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که احتمال دارد داده های برخی از کاربران فیسبوک در روسیه ذخیره شده باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روز گذشته کریستوفر وایلی در جریان یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که احتمال دارد داده های برخی از کاربران فیسبوک در روسیه ذخیره شده باشد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت ، کریستوفر وایلی در شرایطی می گوید برخی از داده های کاربران فیسبوک در روسیه ذخیره شده که این شرکت به سبب افشای اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر تحت فشار قرار  دارد .

اما اگر به سخنان کارمند اسبق آنالیتیکا اعتماد کنیم اوضاع بحرانی تر خواهد بود.کریستوفر وایلی به طور تلویحی اعلام کرده که تعداد کاربرانی که از داده های آنان سوء استفاده شده قطعا بیش از حد تصور رسانه ها است.

نخستین بمب افشاگری کریستوفر وایلی باعث شده زاکربرگ در یک دردسر عظیم بیفتد، اما اکنون باید دید اگر موضوع ذخیره سازی اطلاعات کاربران فیسبوک در سرورهای روسیه صحیح باشد، زاکربرگ چگونه می خواهد از پس ماجرا و ابعاد آن بر بیاید.

کریستوفر وایلی، تحلیلگر داده های پیشین کمبریج آنالیتیکا ، در جریان نشست خبری  روز یکشنبه با مطبوعات گفت که تعداد کاربران فیس بوک که اطلاعات شخصی آنها توسط مشاوره دیجیتالی دیده می شود "می تواند بالاتر" باشد و از مرز  87 میلیون کاربر  عبور کند.

وایلی در حاشیه این نشست گفت ؛  : "یک خطر واقعی وجود دارد که این اطلاعات به چند گروه متفاوت رسیده باشد. بنابراین همین گروه ها می توانند اطلاعات مذکور را در بخش های مختلف دنیا از جمله روسیه ذخیره کرده باشند.به خصوص با توجه به این که استادانی در سراسر دنیا هستند که به مدیریت فرایند جمع آوری داده ها میان انگلیس و روسیه می پردازند.

حتی وایلی به یک استاد دانشگاه کمبریج به نام الکساندر کوگان اشاره کرد که اطلاعات را به صورت قانونی از طریق یک برنامه مسابقه شخصیت جمع آوری کرد اما بعد از آن، با استفاده از اطلاعات کمبریج آنالیتیکا، شرکتی که توسط کمپین ریاست جمهوری ترامپ در انتخابات سال 2016 آمریکا استفاده می شد  استخدام شد و شرایط فیس بوک را نقض کرد.

فیسبوک از تخلف در سال 2015 مطلع شد ه بود اما به عموم مردم اطلاع رسانی نکرد. در عوض،این شرکت خواستار آن شد که تمام طرفین اطلاعات را نابود کنند. اما اکنون گزارشاتی وجود دارد که تمام اطلاعات حذف نشده است.وایلی البته در ادامه سخنان خود سعی کرد منصفانه سخن بگوید و گفت ؛ "من می دانم که فیس بوک اکنون شروع به اقدام برای اصلاح آن  اتفاقات کرده است و فرایند یافتن افرادی که به آن اطلاعات دسترسی داشته اند  را پیش می برد ، اما در نهایت نمی توان گفت که ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که تمام داده ها برای همیشه از بین  رفته اند. "

 

مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ، بارها و بارها از دخالت شرکت خود در این رسوایی در مصاحبه های تلویزیونی و تبلیغات روزنامه ها عذرخواهی کرده و موافقت کرده است تا قبل از کنگره شهادت بدهد تا سوالات اساسی را درباره نحوه استفاده و محافظت از اطلاعات بیش از 2 میلیارد کاربر پاسخ دهد.

نظرات بینندگان