arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

پسر 12 سال چینی رکورد گینس را جا به جا کرد/حل سه مکعب روبیک در عرض 5 دقیقه و 6 ثانیه

یک پسر 12 ساله چینی،موفق شد سه مکعب روبیک را تنها در عرض 5 دقیقه و 6 ثانیه حل کند. رکورد پیشین حل روبیک با چشم بند نیز در اختیار همین پسر بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک پسر 12 ساله چینی،موفق شد سه مکعب روبیک را تنها در عرض 5 دقیقه و 6 ثانیه حل کند. رکورد پیشین حل روبیک با چشم بند نیز در اختیار همین پسر بود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، یک نوجوان 12 ساله در شرایطی رکورد جهان حل مکعب روبیک را جا به جا کرد که کمتر از 5.8 درصد از جمعیت جهان می تواند مکعب روبیک را حل کند.

اما این پسر در چین نه تنها یک بار ، بلکه می تواند سه بار در طی پنج دقیقه و شش ثانیه مکعب روبیک را به راحتی حل کند و اطرافیان را شگفت زده کند.

این رکورد که در گینس نیز ثبت شده در نوع خود بی نظیر است و به پاس آن نیز یک تقدیرنامه به این نوجوان اعطا شده است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دنیای فناوری مکعب روبیک سرشار از شگفتی ها برای جهان علم است. بنابراین افرادی که قادر باشند این مکعب را حل کنند، طی سال های آتی آینده ای درخشان در حوزه علم و تکنولوژی خواهند داشت.

این نوجوان که کوئین جییو، نام دارد در ماه دسامبر گذشته در مجموعه تلویزیونی " رویای چین"، که نوعی  نمایش استعدادیابی است بسیار محبوب و مشهور شده بود.

پس از آن بود که شهرت سبب توجه داوران گینس شد و اکنون در حضور 2 داور بین المللی گینس موفق شده رکورد خود را جا به جا کند.  جالب است بدانید زمانی که او هفت ساله بود،موفق شد به عنوان یک  پسربچه  رکوردی را  برای جوانترین فردی که روبیک را با چشم بسته حل می کند در انجمن جهانی روبیک ثبت کند.

نظرات بینندگان