arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰

افزایش امضا برای استیضاح وزیر اقتصاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طراح استیضاح سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: جمعی از نمایندگان اعلام کردند که طرح استیضاح حسینی را امضا خواهند کرد.

به گزارش انتخاب، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس در گفت وگو با جهان با بیان اینکه تا کنون ۲۵ نماینده طرح استیضاح سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی را امضا کردند، افزود: در آخرین جلسه مجلس در روز چهارشنبه ششم مهر، بیش از ۱۰ نماینده اعلام کردند که این طرح را امضا خواهند کرد.

وی افزود: این طرح در هفته آینده که مجلس بازگشایی شد، تحویل هیئت رئیسه خواهد شد.

استیضاح حسینی از روز یکشنبه ۲۷ شهریور در مجلس کلید خورد.

این استیضاح در راستای اختلاس ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی در کشور است که دارای سه محور می باشد.

ضعف مدیریت، عدم نظارت کافی و بی مسئولیتی وزیر و مسئولین امر محور این استیضاح است.

برخی از چهره های شاخص مجلس این طرح را امضا کرده اند.
فرار خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی به کانادا نمایندگان را در استیضاح راغب تر کرده است.
 
امضای استیضاح وزیر اقتصاد به حد نصاب رسید
 
دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حد نصاب رسیدن امضاهای نمایندگان برای استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد: اگر بتوان با طرح سئوال و دعوت مقامات مسئول به مجلس موضوع را بررسی کرد نیازی به استیضاح نیست.
 
به گزارش مشرق به نقل از مهر، سید علی طاهری درباره استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بنابر اخبار، تعداد امضاهای نمایندگان برای استیضاح وزیز اقتصاد و دارایی به حد نصاب لازم رسیده است و در چند روز آینده این موضوع در صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌شود.
 
وی اظهار داشت: اگر در این مرحله پاسخ لازم داده نشد و نمایندگان قانع نشدند می‌توانیم از راهکار استیضاح هم استفاده کنیم.
 
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص این نظر که هیچ کدام از مقامات مسئول و یا مدیران دستگاه‌های ناظر خود را در برابر مردم مسئول نمی دانند و یا از مردم برای این اختلاس بی‌سابقه عذر خواهی نمی کنند گقت: البته هنوز دقیق مشخص نیست که چه کسی در اختلاس اخیر مقصر است، بنابراین بهتر است پیش داوری نکنیم و منتظر باشیم.
 
حجت الاسلام طاهری گفت: قوه ‌قضاییه به صورت جدی در حال بررسی موضوع است تا مقصرین این اختلاس را معرفی کند.
 
وی با بیان اینکه متخلفان باید خود را به جامعه معرفی کنند گفت: بدون شک افراد متخلف در این موضوع باید مسئولیت کار خود را بپذیرند اما متأسفانه این روحیه در برخی از افراد جامعه ما وجود ندارد که به اشتباه و تقصیر خود اعتراف کنند، امیدواریم تلاش‌های قوه‌ قضاییه در این خصوص نتیجه بخش باشد و به زودی این مشکل هم حل شود.
نظرات بینندگان