arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

فیلم/ «زاکربرگ» در سنا درباره درز اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر فیس‌بوک چه گفت؟

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک روز سه شنبه (۲۱ فروردین) در مقابل نمایندگان سنا حاضر شد و درباره نقض حریم شخصی و درز اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی توضیح داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 
 

درز اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک به شرکت‌ها و همچنین کمپین‌های انتخاباتی نظیر کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ توسط شرکت تحلیل داده «کمبریج آنالیتیک» در هفته‌های گذشته کمپانی فیس‌بوک و مدیرعامل آن‌را با بحرانی جدی مواجه کرد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از یورونیوز؛ مدیرعامل فیس‌بوک قرار است طی روزهای سه شنبه دهم آوریل و چهارشنبه ۱۱ آوریل طی جلسه علنی در برابر نمایندگان کمیته قضایی و همچنین کمیته بازرگانی سنای آمریکا شهادت دهد.

وی روز گذشته پیش از جلسه خصوصی و غیرعلنی با نمایندگان کمیته‌های سنای آمریکا، در بیانیه‌ای کتبی نسبت به «کم‌کاری» رسانه اجتماعی فیس بوک برای «جلوگیری از سوءاستفاده» عذرخواهی کرده بود.

تحقیقات رابرت مولر، بازپرس ویژه اف‌بی‌آی در پرونده روسیه-ترامپ از فیس‌بوک

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک ضمن تاکید بر این موضوع که بازپرس ویژه اف‌بی‌ای در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از فیس‌بوک نیز بازرسی بعمل آورده گفت که شخصا با رابرت مولر جلسه پرسش و پاسخ نداشته است.

وی افزود: «مطمئن نیستم که در این پرونده احضار شویم اما در صورت لزوم همکاری خواهیم کرد.»

ایفای نقش فیس‌بوک در موضوع دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده، بزرگترین پشیمانی زاکربرگ

سناتور دایان فاینستاین از مدیرعامل فیس‌بوک درباره جلوگیری از دخالت عوامل خارجی در انتخابات‌های آینده آمریکا پرسید.

زاکربرگ در پاسخ گفت که سامان دادن به این موضوع از اولویت‌های اوست. وی افزود: «یکی از بزرگترین پشیمانی‌های من این است که در شناسایی عملیات روسیه در فیس‌بوک برای انتخابات سال ۲۰۱۶ سرعت لازم را نداشتیم.»

«آیا فیس‌بوک برای حذف تبلیغات، کاربران را مجبور به پرداخت هزینه می‌کند؟»

بیل نلسون، نماینده دموکرات سنا از ایالت فلوریدا در جلسه پرسش و پاسخ از مدیرعامل فیس‌بوک پرسید: «آیا فیس‌بوک برای حذف تبلیغات، کاربران را مجبور به پرداخت هزینه می‌کند؟»

مارک زاکربرگ در پاسخ ضمن اشاره بر این موضوع که کاربران می‌توانند دسترسی شخص ثالث به اطلاعات علایق خود در حوزه تبلیغات را مسدود کنند گفت: «ما در حال حاضر گزینه‌ای برای پرداخت هزینه حذف تبلیغات نداریم.» وی افزود: «ما به ارائه سرویس پشتیبانی مربوط به تبلیغات فکر می‌کنیم تا همگان بتوانند به یکدیگر بدون پرداخت هزینه مرتبط شوند. زیرا می‌خواهیم که سرویس رایگان ارائه کنیم که همه استطاعت آن‌را داشته باشند.»

نظرات بینندگان