arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰

تحلیل جرج سوروس از قیام وال استریت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


"جرج سوروس" در تحلیل از قیام وال استریت تصریح کرد که دولت آمریکا در جریان بحران اقتصادی 2008 به جای تزریق سرمایه به بانک‌ها، آنها را از "دارایی‌های بد" آنها نجات داد و آنها در نتیجه به مدیران خود پاداش‌های کلان دادند و این مسئله خشم مردم آمریکا را برانگیخت.

اظهارات سوروس در حاشیه یک نشست سازمان ملل متحد در نیویورک بیان شد و تأکید کرد که نارضایتی معترضان از کمک مالی انبوه دولت به بانک های در معرض ورشکستگی را درک می کند.

هزاران تن از معترضان آمریکا از 17 سپتامبر (26 شهریورماه) در یک پارک در منطقه مالی "منهتن" نیویورک تجمع کرده اند و به وضع اقتصادی و سیاسی آمریکا، طمع شرکت های سهامی بزرگ و بانک ها و تسلط آنها بر سیاستمداران اعتراض دارند.

این معترضان تحت عنوان جنبش "وال استریت را اشغال کنید"، علاوه بر وضع اقتصادی آمریکا به مسائل دیگری همچون بیکاری در این کشور و جنگ آمریکا در عراق و افغانستان نیز اعتراض دارند.

با شروع این اعتراضات، رسانه‌های غربی سانسور این تظاهرات را آغاز کردند و مأموران پلیس این کشور به سرکوبگری معترضان پرداختند و روز شنبه هفته جاری حدود 700 تن از معترضان در مسیر پل "بروکلین" در نیویورک دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، معترضان قرار است چهارشنبه هفته جاری نیز با حمایت اتحادیه های صنفی معلمان و کارکنان حمل و نقل در نیویورک راهپیمایی کنند و این در حالی است که دامنه اعتراض ها به شهرهای دیگری همچون "بوستون"، "شیکاگو" و "سان فرانسیسکو" کشیده است و روز دوشنبه نیز تظاهراتی در شهر "لس آنجلس" برپا شد و قرار است در "تورنتو" هم تجمع مشابهی برپا شود.

تعدادی از افراد معروف از جمله "مایکل مور"، فیلمساز و "سوزان ساراندون" و "آلک بالدوین"، از بازیگران سینما در آمریکا به معترضین پیوستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
3
0
این رفیق فلانیه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
خودتی !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
0
1
پس بر اساس عقیده بعضی ها مثل کیوون ، باید نتیجه بگیریم قیام ! وال استریت توسط صهیونیست ها برای براندازی نظام صهیونیستی امریکای حامی صهیونیست ها و با مشارکت صهیونیسم جهانی و اربابان . . . کف کردم بابا بقیه اش رو بدین خودشون بگن !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
0
0
مطمئن باش فردا كيهان همين رو مي نويسه.
نظرات بینندگان