arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷

یورو نیوز: مسیحیان حامی اسد هستند

پیش از جنگ داخلی در سوریه، این کشور بهشت مسیحیان خاورمیانه بود و اکنون پیروان مسیح در کنار نیروهای دولتی از بشار اسد در برابر تروریست های داعش حمایت می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، حدود 18 میلیون مسیحی پیش از آغاز درگیری ها و خشونت های سوریه، در این کشور زندگی می کردند. گرچه اکنون این رقم از بیم تروریست های سوری به نصف کاهش یافته است اما هیمن تعداد مسیحیان که حتی برخی از آنها قربانی خشونت های داعش شده اند، در برابر این گروه تروریستی از حکومت بشار اسد حمایت می کنند. 


مسیحیان اولین قربانیان جنگ و خونریزی های جاری در سوریه بوده اند و علت آن نیز کاملا مشخص است چرا که گروه های تروریستی آنها را محارب می دانند. 


یورونیوز افزود: بی علت نیست که بسیاری از مسیحیانی که در سوریه مانده اند از حامیان دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هستند و تبلیغات فراوانی در حمایت از اسد از سوی مسیحیان سوری صورت می گیرد.

 
پیتر پطروسیان کشیش مسیحی و زاده حلب سوریه است که در گفت و گو با شبکه تلویزیونی یورونیوز می گوید: ما می خواهیم کشورمان را همان گونه که قبلا بوده نگاه داریم. مسیحیان سوریه برای صلح و علیه جنگ داخلی مبارزه می کنند . ما با دولت همکاری می کنیم تا دوباره بتوانیم ثبات و صلح را به کشور بازگردانیم.


مسیحیان سوری معتقدند که در نهایت این سوری ها هستند که در آینده ای نه چندان دور می توانند سرنوشت خود را در دست بگیرند و نه گروه های تروریستی و افراط گرا.


مسیحیان معتقدند که مردم سوریه هیچگاه خواستار جنگ داخلی و تجزیه سوریه نشدند، اما این تروریست ها و شبه نظامیان خارجی بودند که این موضوع را به آنها تحمیل کردند. 

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان