arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

دادگستری آمریکا: تحقیقات از وکیل شخصی ترامپ از مدت‌ها پیش جریان داشته

دادگستری آمریکا تایید کرده است که دادستان‌ها در حال تحقیقات از مناسبات مالی مایکل کوهن، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هستند. اف‌بی‌آی چند روز پیش به خانه و هتل محل سکونت کوهن یورش برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحقیقات از وکیل شخصی ترامپ از مدت‌ها پیش جریان داشته است

دادستان‌ها هم‌چنین تاکید کرده‌اند که تحقیقات آنها نه بر فعالیت کوهن به عنوان وکیل، بلکه بر مناسبات و تراکنش‌های مالی او متمرکز است.

به گزارش بی.بی.سی آن طور که مدارک مربوط به این تحقیقات نشان می‌دهد کوهن از ماه‌ها پیش موضوع تحقیقات قضایی اف‌بی‌آی بوده است.

علنی کردن مدارک مربوط به این تحقیقات قضایی در حقیقت پاسخ وزارت دادگستری به ادعای وکیل کوهن است که با اشاره به مصونیت مکاتبات میان وکلا و موکلان‌شان خواستار توقف و بازگرداندن مدارکی شده که ماموران اف‌بی‌آی طی یورش چند روز پیش از محل سکونت و دفتر کار کوهن جمع‌آوری کرده‌اند.

در همین رابطه یکی از دادستان‌های پرونده کوهن به قاضی گفته یورش ماموران به دفتر و محل اقامت کوهن با هدف جمع‌آوری مدارکی که مرتبط به همین "تحقیقات قضایی با احتمال ارتکاب افعال مجرمانه" صورت گرفته است.

همزمان و در تحولی جدید نشریه وال‌استریت ‌ژورنال آمریکا در گزارشی خبر داده که مایکل کوهن به نیابت از یکی از چهره‌های جمع‌آوری کننده کمک‌های مالی برای حزب جمهوری‌خواه با یکی از مدل‌های مجله پلی‌بوی توافقی به ارزش یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار تنظیم کرده است.

در واکنش به این گزارش الیوت برایدی، سرمایه‌گذار اهل لس‌آنجلس با انتشار بیانیه ای اذعان کرده که "در یک رابطه جنسی با رضایت طرفین" با یکی از زنان مدل مجله پلی‌بوی هم‌خواب شده که در پی آن این مدل باردار شده است.

به نظر می‌رسد با تکرار و گسترش پرونده ادعایی مربوط به روابط خارج از ازدواج ترامپ اکنون افراد بیشتری به این موضوع فراتر از حواشی اتهام یک "رسوایی جنسی که رسانه‌ای شده" اهمیت می‌دهند.

روز گذشته همچنین گزارش شد که جمعی از رهبران مسیحیان انجیلی بنا دارند ماه آینده در جلسه‌ای با دونالد ترامپ رو در رو از نگرانی‌هایشان صحبت کنند. آنها نگران از دست دادن وجهه رئیس‌جمهور در میان مسیحیان انجیلی هستند که می‌تواند موقعیت جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره‌ای پاییز امسال را هم تضعیف کند.

مایکل کوهن که سال‌هاست به عنوان وکیل و مستشار شخصی ترامپ فعالیت می‌کند پیش‌تر تایید کرده بود که در سال ۲۰۱۶ و مدتی پیش از آغاز رسمی کارزارهای انتخاباتی دونالد ترامپ با پرداخت ۱۳۰ هزار دلار "از جیب خودش" به استورمی دنیل، هنرپیشه فیلم‌های پورن پرداخت کرده است.

خانم دنیل مدعی است که سال‌ها پیش با دونالد ترامپ رابطه جنسی‌داشته اما در سال ۲۰۱۶ ترامپ و وکلای او در پی پرداخت حق سکوت به او برآمده‌اند تا او درباره ماجرای آن هم‌بستری به رسانه‌ها چیزی نگوید.

پس از آنکه خانم دانیلز گفت سکوت او لازمه پرهیز از تهدید خشونت بود، کوهن یک نامه "پایان و عدم تکرار" (که برای متوقف کردن یک عمل "غیرقانونی" تهیه می‌شود) برای او فرستاد.

کاخ سفید این ادعا را که دونالد ترامپ با این هنرپیشه فیلم‌های پورنوگرافی رابطه داشته را رد می‌کند.

ترامپ همچنین یورش به دفتر و محل اقامت مایکل کوهن را مورد انتقاد شدید قرار داده و اقدام پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) در این زمینه را "مایه ننگ" و "حمله‌ای به کشورش" خوانده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آمریکا
نظرات بینندگان