arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

14 زخمی در ناآرامی مناطق شیعه عربستان

نیروهای امنیتی عربستان تظاهرات مردم العوامیه در استان الشرقیه واقع در شرق این کشور را سرکوب کرده و در این درگیریها چندین نفر مجروح شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای امنیتی عربستان تظاهرات مردم العوامیه در استان الشرقیه واقع در شرق این کشور را سرکوب کرده و در این درگیریها چندین نفر مجروح شدند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ وزارت کشور عربستان سعودی روز سه‌شنبه اعلام کرد که طی ناآرامی‌ها در شرق این کشور 14 نفر مجروح شدند که بر اساس گفته وزارت داخلی عربستان 11 نفر از مجروحان را نیروهای امنیتی این کشور تشکیل می‌دادند.
 
شیعیان عربستان که بیشتر در شرق این کشور قرار دارند، توسط حکومت مرکزی این کشور همواره تحت فشار قرار دارند. دولت عربستان سعودی مدعی است که کشورهای خارجی پشت ناآرامی‌ها در این کشور قرار دارند.

یکی از منابع مسئول در وزارت کشور عربستان سعودی گفت که نیروهای امنیتی تجمع مردم در شهر العوامیه در استان القطیف را متفرق کردند.
 
این مقام مسئول مدعی شد که تظاهرات‌کنندگان به سوی نیروهای امنیتی با اسلحه شلیک کردند که 9 نفر از نیروهای امنیتی توسط گلوله و دو نفر دیگر توسط بمب‌های دست‌ساز مجروح شدند.

وزارت کشور عربستان سعودی مدعی شد که کشورهای خارجی تلاش دارند تا امنیت و ثبات عربستان را هدف قرار دهند.
 
عربستان سعودی چند ماه پیش با اعزام هزاران نیرو به بحرین، تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم این کشور را سرکوب کرد.
 
عربستان همچنین از چند ماه پیش تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم شرق این کشور را که خواهان آزادی‌های سیاسی بیشتر بودند را سرکوب کرد.

منطقه نفتخیز الشرقیه عربستان مرکز اصلی شیعیان این کشور به شمار می‌آید. شیعیان عربستان حدود 10 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.
نظرات بینندگان