arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

ابوالهول چشم انتظار توریست ها

صنعت گردشگری مصر پس از پشت سر گذاشته شدن تحولات ماه ژانویه و دست‌یابی به ثبات نسبی در این کشور، جانی دوباره به خود گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
میراث آریا نوشت:

صنعت گردشگری مصر پس از پشت سر گذاشته شدن تحولات ماه ژانویه و دست‌یابی به ثبات نسبی در این کشور، جانی دوباره به خود گرفت.

وزارت گردشگری مصر خبر داد در دو ماه گذشته و با فروکش‌کردن آتش خشم مردم، چندین مقصد گردشگری در این کشور بار دیگر طعم جذب گردشگر را چشیدند.

«منیر فخری عبدالنور» وزیر گردشگری مصر گفت: پیش‌بینی می‌شود، در سال جاری شمار گردشگران ورودی به این کشور در حدود 11 میلیون نفر شود که در مقایسه با سال گذشته 25 درصد کاهش خواهد داشت.

او خاطر نشان کرد: نباید این مقدار را بد تلقی کرد زیرا به دلیل حوادث به وجود آمده در مصر در ماه‌های نخستین، روند ورود گردشگر افتی 50 درصدی را تجربه کرده بود.

آمارها نشان می‌دهد ورود گردشگر در سه ماهه نخست سال 2011 به مصر افتی 46 درصدی داشته و این روند در سه ماهه دوم نیز با کاهش 35 درصدی مواجه بوده است.

به رغم مشکلات به وجود آمده، مقامات گردشگری، شرایط این بخش در هفته‌های اخیر را امیدوارکننده دانسته و اعلام کردند، با آغاز محاکمه «حسنی مبارک» ورود گردشگر به منطقه «شرم‌الشیخ» نیز از سر گرفته شد.

اما، با توجه به بهبود گردشگری در مصر، شهر قاهره همچنان مورد تایید گردشگران نیست و بسیاری اوجگیری دوباره اعتراض‌های مردمی در این شهر را علت اصلی عدم ورود گردشگران می‌دانند.
نظرات بینندگان