arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

درگیری دانشجویان با رییس دانشگاه تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این روز‌ها اگر گذار دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاه تهران به معاونت آموزشی این دانشگاه بیفتد، با انبوه افرادی مواجه می‌شوند که کنار پنجره‌های طبقه اول ساختمان ریاست واقع در خیابان انقلاب تجمع کرده‌اند. برخی‌ها از صبح نام نویسی کرده‌اند تا بلکه بتوانند پس از دو سه ساعت وارد ساختمان شوند و کارشان را پیگیری کنند. ظاهرا چند ماهی است معاونت آموزشی دانشگاه از خیابان 16 آذر به اینجا نقل مکان کرده و هنوز توان پاسخگویی به مراجعان را ندارد. پیگیری‌ها نتیجه نمی‌دهد و مراجعان شکایت دارند.

به گزارش شفاف روز دوشنبه در اثر تراکم جمعیت و اعتراض مراجعان درگیری ایجاد شده و دکتر رهبر ریاست دانشگاه به میان دانشجویان آمده است. برخی از رفتار دکتر رهبر نیز شکایت دارند و می‌گویند به تندی با دانشجویان برخورد کرده و پاسخ درستی نداده است. یکی از دانشجویان که با دوربین موبایل در حال فیلم گرفتن از صحنه بوده با برخورد شدید انتظامات و کارمندان حراست مواجه شده و موبایلش ضبط و سپس شکسته شده است.

بر اساس اظهار نظر شاهدان فعالیت‌ها به کندی پیش می‌رود و کارهایی که قبلا با یکبار مراجعه به نتیجه می‌رسید اکنون چند روز وقت می‌گیرد. بعضی از قسمت‌ها هنوز به طور کامل منتقل نشده‌اند و پرونده‌ها و بایگانی‌ها در دسترس نیست. برخی مراجعان از فارغ التحصیلان سال‌های گذشته دانشگاه هستند و از شهرستان آمده‌اند تا ریز نمرات یا اصل مدارک خود را دریافت کنند. اما با تعجب می‌بینند که تقاضایشان یکروزه به نتیجه نمی‌رسد یا اساسا نوبت به آن‌ها نمی‌رسد و باید روز بعد مراجعه کنند.

با تداوم این آشفتگی و بی‌نظمی در آغاز تحصیلی این پرسش مطرح می‌شود که چرا پس از گذشت چند ماه معاونت آموزشی بزرگ‌ترین دانشگاه کشور سروسامان نمی‌گیرد؟ فعالیت‌هایی که به راحتی قابل انجام است و در گذشته نیز در ساختمان معاونت آموزشی دانشگاه و با امکان دسترسی دانشجویان به تمامی بخش‌ها روال عادی خود را داشت، چرا به این شکل درآمده است؟ آیا به راستی دکتر رهبر و مجموعه دانشگاه تهران توانایی نظم دادن به امور آموزش و پاسخگویی به دانشجویان و دیگر مراجعان را ندارند؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
جواب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
12
با تداوم این آشفتگی و بی‌نظمی در آغاز تحصیلی این پرسش مطرح می‌شود که چرا پس از گذشت چند ماه معاونت آموزشی بزرگ‌ترین دانشگاه کشور سروسامان نمی‌گیرد؟
جواب: ببخشيد ميشه بگيد تا حالا چي سر و سامان گرفته كه اين دوميش باشه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
9
يك معيار خيلي عيني و صحيح براي ارزيابي مراكز دانش و فناروي اين است كه كارهاي جاري خود را چقدر درست انجام ميدهند و آيا از فناوري براي بهبود اوضاع خودشان استفاده ميكنند؟ بنابراين اگر يك مركزي هزار بار هم ادعاهاي پيشرفت نانوفناوري و هسته اي و ژنتيك و... كند ولي در امور جاري خودش،‌ هنوز كارها به روش عهد دقيانوس انجام شود نبايد ادعاهايش را باور كرد.
نظرات بینندگان