arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

برنده جایزه نوبل فیزیک: فکر کردم دانشجویم با من شوخی می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنده نوبل فیزیک 2011، زمانی که پای گوشی تلفن، صدایی را شنید که به او می گفت برنده نوبل فیزیک شده است، گمان کرد یکی از دانشجویانش با او شوخی کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، پس از 15 سال زندگی در استرالیا، برایان اشمیت آمریکایی الاصل پس از دریافت تماس تلفنی که به وی اطلاع داد به صورت مشترک با دانشمندی دیگر موفق به دریافت نوبل فیزیک شده است، خبر را باور نکرد و گمان کرد که یکی از دانشجویانش با او قصد شوخی دارد.
 
اشمیت می گوید پس از شنیدن صدای ضخیم زنانه ای با لهجه غلیظ سوئدی با خودم فکر کردم، خدای من! دانشجویانم امسال در تقلید لهجه بسیار ماهر شده اند! تجربه بسیار جالبی بود.
 
اشمیت 44 ساله به همراه آدام ریس و سول پرلموتر توسط هیئت نوبل به خاطر مطالعه بر روی ستاره های در حال انفجار یا همان ابرنواخترها که به گفته اخترفیزیکدانان توانست درک انسان را از انبساط جهان هستی متحول کنند، شایسته دریافت نوبل فیزیک شناخته شدند.
 
اشمیت فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد است و در سال 1995 به کانبرا نقل مکان کرده و به شهروندی استرالیایی تبدیل شد. وی می گوید شنیدن خبر دریافت چنین افتخاری برایش به شدت بهت آور بوده است.
 
اشمیت می گوید پس از شنیدن این خبر احساس روزی را داشتم که فرزند اولم متولد شد، اکنون احساس می کنم زانوهایم می لرزند و واقعا نمی دانم چطور احساسم را بیان کنم. وی که به همراه ریس از محققان رصدخانه "مونت استرومولو" در نزدیکی کانبرا به شمار می روند، نیمی از نوبل فیزیک را به خاطر کشف وسعت یافتن پر سرعت جهان هستی با ریس تقسیم خواهد کرد.
 
این دو پس از دهها سال مطالعه بر روی ابرنواخترها موفق به کشف این پدیده شده و توانستند درک پیشین از ساختار جهان هستی را متحول کنند، در عین حال این سه دانشمند زمینه جدید مطالعاتی را درباره زمان و انرژی تاریک ایجاد کردند.
 
بر اساس گزارش تلگراف، وی به همراه تیمی از محققان در این رصدخانه مشغول ساخت تلسکوپ نقشه برداری هستند تا بتوانند نموداری ستاره ای را از آسمان نیمکره جنوبی با جزئیاتی دقیق از مقایسه حرکات ستاره ها ارائه کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
0
1
ایران هم جایزه نوبل پل ساختن رو گرفته.یک پل وسط دریاچه ارومیه زدن من وقتی رفتم اونجا رو دید 16 سالم بود هنوز پل نبود گفتم اینطوری که خاک وسنگ میریزند تودریا از دو طرف آب رد نمیشه که .من نوجوان و نادان بودم واینو گفتم.آخه مسیر 3 کیلومتری را با سنگ پر میکنند بعد 800 متر پل میزننکه آب رد وبدل نشه از اینطرف پل به آنطرف پل ؟آن جایی که سنگ وخاک ریختند باید لوله های بزرگ میگذاشتند که آب از دو طرف جریان داشته باشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
0
4
لطفا يه آدم بيكار و هنرمند ( نه از اون بيكارها كه وزيركار گفته حال كار كردن ندارند ،از اون باحالاش لازم است ) بياد از اختراعات ايرانيان فيلم بسازه تا ببينند اينا چقدر مستحق دريافت نوبل هستند !!! كشور مصر بخاطر طغيان رود نيل كه يك مسئله طبيعي است آثار باستاني اش را جابجا كردولي ما دقيقا كنار آرامگاه كوروش سد مي سازيم تا بره زير آب .پروژه گردشگري ما شده فروشگاههايي كه مثلا لوازم آرايش و لباس خارجي مي فروشند ،تركمنستان ميده به باستانشناسانش آثاري را بسازند كه مردم فكر كنند تاريخيه و باعث رونق گردشگري بشه . ما كجائيم و ديگران كجا!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
0
0
ما همینجاییم و دیگران آنجا.
نظرات بینندگان