arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

گشایش LC سه روز قبل از افشای اختلاس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص اطلاع قبلی عده‌ای از بروز اختلاس بزرگ گفت: این افراد برای تبرئه خود از اتهام می‌گویند ما مطلع بوده‌ و در حال جلوگیری از فرار سرمایه‌ها بودیم.

به گزارش انتخاب، پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس، در خصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر اطلاع دولت از اختلاس صورت گرفته اظهار داشت: هیچ اظهار نظری مثل این بر محکومیت کسانی که این مطالب را می‌گویند دلالت نمی‌کند.

وی افزود: یک فاجعه اقتصادی در حال انجام بوده و هیچ کس اقدامی در جهت رفع آن انجام نداده است.
سروری تصریح کرد: اگر کسی اطلاعی از موضوع اختلاس داشت باید طبق روال قانونی به وزارت اطلاعات و قوه قضائیه گزارش می‌داد اما هیچ کدام از این اسناد موجود نیست و آن اسنادی هم که وجود دارد به صورت صریح این موضوع را عنوان نکرده است.


این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر افرادی مدعی شوند که از این روند، اطلاعی داشته‌اند این موضوع نشان دهنده محکومیت آنها‌ست.

سروری ادامه داد: زیرا باید اثبات کنند که به چه دلیل جلوی این فتنه اقتصادی را نگرفتند و چرا اجازه دادند چنین جنایتی صورت بگیرد و به مراجع قانونی گزارش ندادند.

سروری تاکید کرد: این نوع ادعاها و اظهار نظرها در خصوص اطلاع از اختلاس غیرواقعی است و نمی‌تواند صحیح باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی در مظان اتهام هستند که چگونه نتوانستند چنین مسئله‌ای را شناسایی برای آن راهکار برون رفت پیدا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: افرادی که چنین اظهار نظری می‌کنند برای اینکه خود را از این اتهام بیرون بیاورند می‌گویند ما مطلع بوده‌ایم و در حال جلوگیری از فرار سرمایه‌ها بودیم.

به گفته وی هیچ کدام از این اظهار نظرها دلالت منطقی ندارد زیرا گزارش‌ها نشان می‌دهد سه روز قبل از افشای اختلاس، مبلغ 60 میلیون تومان lc در یکی از بانک‌ها باز شده است.

سروری گفت: اگر این مسئله کشف نمی‌شد مسئولانی که اطلاع داشتند قرار بود اجازه دهند این 3 هزار میلیارد به ارقام بالاتری برسد؟ و اساساً اقداماتی که برای جلوگیری از آن انجام دادند چیست؟
نظرات بینندگان