arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

گوگل دامنه اینترنتی جدید «.app» را برای افزایش امنیت معرفی کرد / رمزگذاری اجباری وب سایت ها / محافظت در برابر نرم افزارهای مخرب

 طرح جدید گوگل برای حفظ امنیت کاربران،رمزگذاری وب سایت ها را اجباری می کند. ایده اصلی طرح مذکور این است که توسعه دهندگان، برنامه ها را در یک وب سایت ایمن و قابل اعتماد بارگذاری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 طرح جدید گوگل برای حفظ امنیت کاربران،رمزگذاری وب سایت ها را اجباری می کند. ایده اصلی طرح مذکور این است که توسعه دهندگان، برنامه ها را در یک وب سایت ایمن و قابل اعتماد بارگذاری کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،گوگل در راستای تلاش برای محدود کردن مشکلات امنیتی اینترنت  یک گام جدید برداشت و سیستم آنلاین ایمن را  با نام ".app" باز کرد . سیستمی که نیاز به انواع ارتباطات رمزگذاری شده دارد که می تواند مشکلات ایمنی را از بین ببرد.

دامنه .app یکی از چندین دامنه سطح بالای جهان است. اگر مفهوم این خبر هنوز برایتان کاملا روشن نشده، به مثال هایی مثل  .com و .net  دقت کنید. حتما این کلمات را در پایان بسیاری از آدرس های ایمن دیده اید .

اما گوگل قصد دارد .app را نیز به یک پایگاه ایمن مثل عبارات مذکور تبدیل کند. پایگاهی که  رمزگذاری داده ها را تضمین می کند، بنابراین محتواهای مشکوک نمی توانند واردش شوند و یا از آن سوء استفاده کنند. این پایگاه برای استفاده از تکنولوژی رمزگذاری HTTPS طراحی شده است.

درست است که با گذر زمان ارتباطات رمزگذاری شده به اینترنت ارزان تر و گرانتر می شوند، اما این تکنولوژی سریعتر  و ارزان تر ازنسخه های پیشین است. کاربرد این تکنولوژی در انواع خدمات الکترونیک  سرویس های ارتباطی، سایت های خبری و موتورهای جستجو رایج است.

سرویس جدید  .app، به کمک برای محافظت در برابر نرم افزارهای مخرب تبلیغاتی و ردیابی تزریق توسط ISP ها و البته محافظت در برابر جاسوسی در شبکه های Wi-Fi باز می پردازد . درواقع .app اولین دامنه سطح بالا  است که در دستری عموم قرار می گیرد.

 

نظرات بینندگان