arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

اسرائیل از نامزدی در شورای امنیت انصراف داد

خبرگزاری رویترز بامداد شنبه گزارش داد: اسرائیل روز جمعه از رقابت با «آلمان» و «بلژیک» برای کسب عضویت غیر دائم در شورای امنیت برای سال‌های ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ عقب نشینی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز بامداد شنبه گزارش داد: اسرائیل روز جمعه از رقابت با «آلمان» و «بلژیک» برای کسب عضویت غیر دائم در شورای امنیت برای سال‌های ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ عقب نشینی کرد.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از یک منبع آگاه در سازمان ملل متحد که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: اسرائیل به دلیل آن که شانسی برای کسب عضویت غیر دائم در سازمان ملل ندارد، از رقابت با آلمان و بلژیک کنار کشیده است.
این اقدام تل آویو در حالی صورت می‌گیرد که حتی رسانه‌های رژیم صهونیستی نیز پیشتر اذعان کردند، به علت مخالفت گسترده کشور‌های جهان، این رژیم موفق نخواهد شد رای موافق دو سوم اعضای مجمع عمومی را برای کسب عضویت غیر دائم به دست آورد.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد هشتم ژوئن (۱۸ خرداد ۹۷) برای انتخاب پنج عضو از مجموع ۱۰ عضو غیر دائم شورای امنیت برای سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رای گیری می‌کند.
تقریبا تمام کشور‌های اروپای غربی بعلاوه استرالیا، کانادا و نیوزیلند در 'گروه کشور‌های اروپای غربی و سایرین' (WEOG) عضویت دارند و رژیم صهیونیستی نیز در سال ۲۰۰۰ به عضویت این گروه در آمد.
در انتخابات ماه ژوئن (خرداد ماه ۹۷) از مجموع پنج کرسی خالی شورای امنیت برای دوره ۲۰۲۰- ۲۰۱۹ دو کرسی به این گروه از کشور‌ها تعلق دارد که آلمان، بلژیک و رژیم صهیونیستی نامزد کسب آن هستند.
کناره گیری تلاویو بزرگ‌ترین ضربه به آمریکا و رئیس جمهوری آن به شمار می‌آید، چرا که دولت «دونالد ترامپ» در ادامه سیاست‌های خود در حمایت از رژیم صهیونیستی، تمایل بسیار دارد که راه را برای عضویت این رژیم در شورای امنیت هموار سازد.

نظرات بینندگان