arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

وقتی کیبورد «باتر فلای» تبدیل به پاشنه آشیل مک بوک می شود / شکایت دسته جمعی کاربران علیه اپل

صفحه کلید مک بوک های اپل موسوم به «باترفلای» سوژه اعتراض کاربران شد.اکثر شاکیان از عملکرد ضعیف این صفحه کلید شکایت دارند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صفحه کلید مک بوک های اپل موسوم به «باترفلای» سوژه اعتراض کاربران شد.اکثر شاکیان از عملکرد ضعیف این صفحه کلید شکایت دارند. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، ضعف و غیرفعال شدن صفحه کلیدهای مک بوک موسوم به باترفلای سوژه اعتراض بسیاری از کاربران شده است. 

درواقع اگر شما هم جزو افرادی هستید که با صفحه کلید مک بوک خود مشکل دارید، تنها نیستید و اکنون حتی می توانید به خاطر این موضوع به دادگاه شکایت کنید. 

این یک شوخی نیست! تعدادی از کاربران اپل با مراجعه به دادگاهی منطقه ای در کالیفرنیای شمالی از این ضعف و نقص در صفحه کلید شکایت کردند. حتی برخی از کاربران تعدادی پیغام در قالب وبلاگ، توییت و ... ارسال کرده اند. جالب تر این که یک انجمن رسمی تشکیل داده اند و حتی یک آهنگ طنز و ویدئویی درباره صفحه کلید های ضعیف مک بوک ساخته اند. 

اپل پروژه باترفلای را در سال 2015 در مک بوک های  12 اینچی معرفی کرد. در این سیستم جدید برخی تغییرات سخت افزاری اعمال شده است و ان طور که درسایت رسمی شرکت اپل درج شده قرار بود این تغییرات به معنای  پایدار، پاسخگو و راحت بودن تعبیر شوند. 

چنین ویژگی هایی عملا اجرایی نشده است. یکی از عمده شکایات کاربران این است که برای اعمال تغییر در کیبورد مک بوک گاهی باید تا سقف 700 دلار نیز هزینه شود و این یک بی انصافی بزرگ برای کاربران وفادار مک بوک است. 

منتقدان می گویند که اپل نسبت به این مشکل  به اندازه کافی پاسخگو نبوده است. در ماه ژوئن، تیم پشتیبانی مشتری های این شرکت یک صفحه وب ویژه  را برای توضیح نحوه پاک کردن صفحه کلید با استفاده از یک کانتینر هوای فشرده ارسال کرد. اما سوال مهم این روزها این است که با همه این تغییرات چرا باز هم مسئولان اپل پاسخ روشنی به کاربران کیبوردهای باترفلای نمی دهند .

نظرات بینندگان