arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

طرح موفق تسلا در استرالیا هزینه های انرژی را 90 درصد کاهش داد / ذخیره انرژی های پاک در باتری غول پیکر

باتری جدید و عظیمی که تسلا برای استرالیا طراحی کرده است، موفق شده هزینه های خدمات را تا 90 درصد کاهش دهد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باتری جدید و عظیمی که تسلا برای استرالیا طراحی کرده است، موفق شده هزینه های خدمات را تا 90 درصد کاهش دهد. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، شرکت تسلا موفق شده هزینه های خدمات مختلف حوزه انرژی برخی از کاربران استرالیایی را تا 90 درصد کاهش دهد. 

طی ماه نوامبر سال گذشته، ماسک اعلام کرد که شرکت او وعده خود را برای ساخت و نصب آنچه که «بزرگترین باتری لیتیوم یون در جهان» محسوب می شود،انجام داده و طی 100 روز پرونده طراحی و اجرای این باتری را بسته است. 

 شركت ایلان ماسک در زمان طراحی این پروژه اعلام كرد كه اگر شركت او موفق به اجرای این پروژه ظرف مدت تعیین شده نشود،  تقريبا 50 ميليون ليتر انرژی پاك  را به طور رایگان در اختیار کاربران خواهد گذاشت و  دولت استراليا مي تواند آن را به صورت رايگان مورد استفاده قرار دهد. تسلا  حدود یک هفته ز خط عبور کرد و این یعنی یک هدیه جالب به کاربران انرژی های پاک در استرالیا.

باتری تسلا که برای تولید انرژی تجدیدپذیر طراحی شده است، سه برابر بزرگتر از بزرگترین باتری  طراحی شده ای است که تا کنون رونمایی شده و  100 مگاوات ظرفیت دارد. این سیستم با کمک مزرعه باد «Hornsdale» در 120 مایلی شمال آدلاید اداره می شود و انرژی اضافی ایجاد شده توسط توربین های بادی را که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرد، ذخیره می کند.

دولت استرالیا طی سال گذشته مجبور شد سیستم های تامین انرژی خود را بررسی کند،به خصوص پس از آن که در این منطقه طوفان های عظیمی اتفاق افتاد.

پدیده ای که  به عنوان یک رویداد آب و هوایی کمیاب صدها تن را آواره کرد. اما بخش بدتر ماجرا قطع شدن تمامی منابع انرزی سنتی در منطقه و هزینه بسیار برای بازسازی حامل های انرژی بود. در نتیجه این روزها، استرالیا در تلاش است با کاهش وابستگی به سیستم های سنتی، سیستم های نوین را جایگزین کرده و وابستگی خود به سیستم های سنتی را کاهش دهد.

تسلا در این خصوص می گوید: با افزایش کارایی باتری های ذخیره انرزی های پاک نه تنها برق در سراسر ساعات شبانه روز با سرعت و کیفیت بالا ارائه می شود، بلکه با کارایی بالای خود بخش قابل توجهي از زيرساخت های برق جنوب استراليا را حفظ  می كند. 

مدیر این پروژه در بیانیه ای گفت: "بزرگترین باتری لیتیوم یون در جهان، بخش مهمی از ترکیب انرژی ما است و پیام واضحتری را نیز به جهان ارسال می کند که: استرالیای جنوبی رهبر انرژی تجدید پذیر با ذخیره سازی باتری  در جهان است."

ماسک در ماه نوامبر در قالب یک توییت نوشت: من تلاش های کسانی را که برای تسلا در استرالیا زحمت کشیدند ستایش می کنم . چرا که ما یک رکورد بسیار سخت را ثبت کردیم . 

 

نظرات بینندگان