arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۰۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰

پيش بيني مرگ 2 ميليون نفر زير آوار زمين لرزه احتمالي تهران

بمب ساعتي تهران همچنان در لايه هاي زيرين زمين كار مي كند. اين را مانيتورهاي دقيق و بزرگ سالن ستاد فرماندهي مديريت بحران شهرداري تهران نشان مي دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بمب ساعتي تهران همچنان در لايه هاي زيرين زمين كار مي كند. اين را مانيتورهاي دقيق و بزرگ سالن ستاد فرماندهي مديريت بحران شهرداري تهران نشان مي دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، روزانه قريب به دو زلزله خفيف كه حتي احساس هم نمي شوند، در تهران رخ مي دهد اما در تابلوهاي بحران شهر نشان داده مي شوند.

در سالن بزرگ و مجهز سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهرداري تهران كه حاضر باشي خطر زلزله را بيخ گوش ات بيشتر احساس مي كني. حتي زماني كه قرار باشد در اين سالن مجهز، رييس سازمان درباره اقدامات انجام شده شهرداري پيرامون كنترل و مديريت بحران در شهر با رسانه ها سخن بگويد. عزيزالله رجب زاده رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهرداري تهران ديروز در همين سالن مجهز با مانيتورهايي كه كوچك ترين لرزش هاي زمين تهران را ثبت مي كند پيش بيني تكان دهنده يي را رسانه يي كرد: «در دو ساعت اول زلزله احتمالي تهران، 60 درصد زلزله زدگان زير آوار جان خواهند داد.»

وي با بيان اينكه در اين دو ساعت كسي به كمك زلزله زدگان تهراني نمي آيد و بايد مثل سونامي ژاپن خود مردم با آموزش هايي كه ديده اند جان خود و همسايگان شان را نجات دهند، افزود: «ما در تهران روزانه دو تا سه زلزله داريم كه بسيار خفيف است ولي اين هشدار را مي دهيم كه با اين امكانات و تجهيزات و تراكم در تهران تنها مي توانيم دو ميليون تهراني را پوشش دهيم.»

جانشين ستاد پيشگيري و مديريت بحران تهران از قرارداد خريد 10 هزار بسته زيست محيطي و زندگي در شرايط سخت خبر داد و افزود: در اين بسته ها چادر، پتو و لوازم اوليه زندگي تعبيه شده است كه در نظر داريم اين بسته ها را در تمام محلات تهران توزيع كنيم.

وي از موافقت شهردار تهران براي ايجاد سوله هاي مديريت بحران در هر محله پايتخت خبر داد و افزود: هم اكنون 102 سوله بحران در تهران داريم و هشت سوله ديگر در حال ساخت است كه اميدواريم با تامين بودجه سوله هاي 480 متري در محلات تهران ساخته شود.

رجب زاده گفت: بعد از زلزله رودبار آيين نامه يي تصويب شد تا اصول ساخت ساختمان ها رعايت شود و امروز شاهد افزايش ساختمان هاي غيرايمن هستيم. برخي مي گويند وظيفه نظارت بر ساخت ساختمان ها با شهرداري است در حالي كه اين مهم بر عهده مهندسان ناظر است و تا مهندس ناظر تاييد نكند شهرداري پايان كار نمي دهد.

وي افزود: مقاوم سازي بافت هاي فرسوده هزينه بر است و بهتر است كه اين بافت ها نوسازي شود ولي متاسفانه با تمام تسهيلات ويژه يي كه شهرداري داده است مسوولان استقبال نمي كنند. رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران تهران اعلام كرد كه تجريش، شميران نو و قلهك روي گسل قرار داشته و در زلزله بيشترين آسيب را مي بينند.

وي افزود: 11 هزار كيلومتر لوله كشي گاز و 200 هزار شير آب در خيابان ها به تنهايي زندگي در تهران را وحشتناك مي كند و ما به تنهايي نمي توانيم مردم را آماده زلزله كنيم و بايد همه دستگاه ها همكاري كنند. وي با بيان اينكه در سه ماهه سال جاري 300 گروه دوام 55 نفره سازماندهي شده است، گفت: 374 كانكس امكانات و تجهيزات اضطراري تا شش ماه آينده در محلات مستقر مي شود.

رجب زاده تصريح كرد: 12 پارك بزرگ تهران براي اسكان اضطراري و استقرار دستشويي، ظرفشويي، حمام و... به صورت پرتال تا سه ماه آينده نهايي مي شود. وي از احداث بيمارستان 20 تختخوابي در پارك چيتگر خبر داد و افزود: اين پارك براي اسكان اضطراري 15 هزار تهراني در هنگام زلزله پيش بيني شده است كه ظرفيت آن را تا 100 هزار نفر گسترش مي دهيم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
0
1
یادمون باشه تهران 12 میلیون جمعیت دارد نه یک میلیون پس همه پارک ها باید تجهیز شود نه فقط چیتگر. تازه در زمان بحرانی و با از بین رفتن معابر اصلی انتقال حتی 15 هزار نفر از محلات مختلف به چیتگر هم امکان پذیر نمی باشد!
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
0
1
همینجوریش هیچ امیدی به زندگی نداریم،این مطالب هم که میخونیم بدتر.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
0
0
بابالگرد می برن
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
0
0
همیشه که مگیم وضع خوبه آخرش میبینیم اصلا خوب نبوده
حالا که میگیم اصلا وضع خوب نیست دیگه ببین چه خبره
نظرات بینندگان