arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰

کلیساهای هند: 5بچه بیاورید 200 دلار بگیرید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


برخی از کلیساهای هند در اقدامی با هدف ازیاد جمعیت مسیحیان از خانواده های مسیحی خواست بچه های بیشتری بیاورند.

به گزارش انتخاب به نقل از شفاف، کلیساهای ایالت «گیرالا» به زن و شوهرهای مسیحی این ایالت وعده داد در صورتی که فرزندان بیشتری بیاورند پاداش مالی دریافت می‌کنند.

یکی از این کلیسا‌ها که وابسته به قبیله «سایرو – مالابار» است این پاداش را ۱۰ هزار روپیه (۲۰۰ دلار) در مقابل پنج فرزند اعلام کرد.

این اقدام به دنبال دریافت گزارشی توسط نخست وزیر ایالت گیرالا از سوی ستاد حقوق زنان و کودکان انجام شد که در این گزارش خواسته شده بود به هر خانواده اجازه داشتن بیش از دو فرزند داده نشود.

اما فعالان وابسته به کلیساهای ایالت گیرالا از کاهش شدید تعداد می‌سیحیان در این ایالت ابراز نگرانی کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد مسیحیان در ایالت گیرالا سیر نزولی پیدا کرده است و بر اساس آمار غیر رسمی این تعداد به ۱۸ درصد از کل جمعیت این ایالت کاهش پیدا کرده است.

 «پل سلکات» سخنگوی کلیسای سایرو – مالابار علیرغم دادن وعده پرداخت پاداش مالی برای افزایش فرزندان از سوی این کلیسا، گفت: تصمیم گیری در مورد تعداد فرزندان هر خانواده امری خصوصی است. ما مخالف تنظیم خانواده نیستیم.

ستاد حقوق زنان و کودکان اخیرا گزارشی به کابینه ایالت ارسال کرده است و در آن از کابینه درخواست کرد که برای هر پدری که قصد داشتن بیش از دو فرزند را داشته باشد، مجازاتی تعیین کند. این مجازات پیشنهاد شده شامل سه ماه زندان و جریمه‌ای به میزان ۱۰ هزار روپیه (۲۰۰ دلار) است.

جمعیت۱٬۲۱۰٬۱۹۳٬۴۲۲ هند نفر است که از این میان حدود ۸۰٫ ۵٪ مردم هند پیرو آئین‌های هندو و حدود ۱۳٫ ۴٪ مسلمان هستند. هند همچنین بیش از ۲٫ ۳٪ مسیحی و ۱٫ ۹٪ سیک دارد.
نظرات بینندگان