arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰

تهرانی ها قانونمندترين رانندگان كشورند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از راه‌اندازي سايت انتخاب رانندگان نمونه تهراني خبر داد و گفت: بر اين اساس رانندگان نمونه تهراني مي‌توانند با راه‌اندازي اين سايت سوابق خود را در آن درج كنند و در جشنواره تجليل از رانندگان نمونه شركت كنند.

سردار حسين رحيمي روز دوشنبه در حاشيه همايش تجليل از رانندگان نمونه شهر تهران در گفت‌وگو با ايسنا با تاكيد بر اين كه روزانه 2 هزار و 500 تصادف رانندگي در پايتخت رخ مي‌دهد گفت: با توجه به وجود بيش از 4 ميليون دستگاه خودرو در تهران بر اساس بررسي‌هاي پليس، رانندگان تهراني قانونمندترين رانندگان كشور هستند.

وي همچنين با اشاره به اجراي طرح ساماندهي موتورسواران در سالجاري در پايتخت گفت: بر اين اساس شمار مجروحان موتورسوار در 5 ماهه امسال 25 درصد كاهش داشته است. همچنين با اجراي طرح برخورد با متجاوزان به گذرگاه عابر پياده كه حدود 10 درصد آن اجرايي شده است، كشته‌هاي عابر پياده در پايتخت 8 درصد كاهش داشته است.

به گزارش ايسنا، رييس پليس راهور تهران همچنين در اين همايش با اشاره به اينكه تقدير و تشويق همواره مي‌تواند آثار خوبي به همراه داشته باشد گفت: پليس بنا به وظيفه ذاتي خود معمولا از برخورد و اعمال قانون جريمه صحبت مي‌كند اما امروز قصد داريم از 40 راننده نمونه‌اي كه در تهران تخلفي نداشته‌اند تقدير كنيم.

وي با اشاره به اينكه بين 90 تا 95 درصد رانندگان تهراني قوانين و مقررات رانندگي را رعايت مي‌كنند افزود: «بي‌توجهي» و «عادت» دو علت عمده عدم رعايت قوانين و مقررات رانندگي است.

وي ادامه داد: اينكه عادت شده با تلفن همراه صحبت كنيم؛ بدون توجه به خط‌ كشي خيابان به چپ و راست تجاوز كنيم؛ علي‌رغم وجود پل عابر و گذرگاه پل عابرپياده از وسط بزرگراه يا معبر عبور كنيم و يا آنكه با موتورسيكلت در خلاف جهت يا پياده رو برانيم اينها مسائلي است كه عادت شده است و قطعا بايد اين عادات را ترك كنيم.

رييس پليس راهور تهران رعايت قوانين و مقررات رانندگي را رعايت حقوق شهروندي دانست و گفت: متاسفانه عدم رعايت قوانين و مقررات رانندگي موجب ايجاد ترافيك شده كه اين امر بلاي جان شهرهاي بزرگ شده است.

وي تصريح كرد: آمارها نشان مي‌دهد بيش از 30 درصد ترافيك شهرهاي بزرگ ناشي از عدم رعايت قوانين و حقوق شهروندان است.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه جمع رانندگان متخلف بسيار محدود است گفت: در عين حال انصافا بايد بگوييم وضعيت رانندگي اين افراد به هيچ عنوان خوب نيست و همين افراد اندك هستند كه جان ديگران را به خطر مي‌اندازند.

وي با اشاره به اينكه سالانه حدود 23 هزار نفر در تصادفات رانندگي در كشور كشته مي‌شوند گفت: اين در حاليست كه شايد اكثر اين افراد قوانين و مقررات را رعايت مي‌كنند و افراد قانونمندي هستند اما رانندگان متخلف موجب مرگ آنها شده‌اند و بايد گفت كه بيشتر كشته‌هاي تصادفات بيگناه كشته مي‌شوند.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه پليس تهران تلاش مي‌كند تا رانندگان نمونه در پايتخت ستاره‌دار شده و مورد تقدير قرار گيرند افزود: اجازه مي‌دهيم اين افراد همانند پليس با متخلفان برخورد كرده و به آنها تذكر دهند.

وي تصريح كرد: آمارها نشان مي‌دهد رانندگان تهراني در زمينه رعايت قوانين و مقررات رانندگي با احتساب 4 ميليون دستگاه خودرو و هزاران تقاطع ميدان و بزرگراه در پايتخت قانونمندترين رانندگان كشور هستند.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه 183 سازمان و دستگاه در تهران بيش از 100 خودرو در اختيار دارند كه قصد داريم ساماندهي آنها را برعهده بگيريم گفت: بررسي‌هاي پليس نشان داده است بيشترين كاهش تصادفات و تلفات رانندگي در بين دستگاه‌ها و سازمان‌هاي تهراني به ترتيب متعلق به «سپاه پاسداران» و «شهرداري تهران» است.

به گزارش ايسنا، وي تاكيد كرد: اينكه پليس راهور تهران در كارنامه يگاني و ستادي توانسته است رتبه اول را در سالجاري به خود اختصاص داده و در كاهش كشته‌ها و تصادفات گام بردارد مرهون تلاش همكاران در اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي و همكاري شهروندان است.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه هم‌اكنون 14 ميليون دستگاه خودرو در كشور وجود دارد تاكيد كرد: پيش بيني مي‌شود طي يك دهه آينده شمار خودروهاي كشور به مرز 30 ميليون دستگاه برسد كه بر اين اساس بايد برنامه‌ريزي‌هاي كلان در بخش حمل و نقل به طور جدي صورت گيرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
البرز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
0
1
چرا علامت سوال گذاشتی ؟ درست گفته اگه می خواین به این موضوع برسین سری به شهرهای غیر تهران مثلا مشهد بزنین تا اوج افتضاح رانندگی رو ببینین !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
0
0
البته که باید اینطوری باشد وقتی که بیشترین پلیس ، بهترین خیابونا ، بهترین توجه و امکانات را برای تهران در نظر بگیرند این میشود که میشنوید. آقا همه ایران شده تهران . بابا بیایید اسم ایران رو بگیرید تهران خلاص
نظرات بینندگان