arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰

اردوغان خطاب به ساركوزي: به جاي موعظه ما، خود را نصيحت كن

رجب طيب اردوغان درخواست نيكولا ساركوزي از تركيه براي به رسميت شناختن كشتار ارامنه به دست ترك‌ها را اقدامي در راستاي اهداف انتخاباتي توصيف كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رجب طيب اردوغان درخواست نيكولا ساركوزي از تركيه براي به رسميت شناختن كشتار ارامنه به دست ترك‌ها را اقدامي در راستاي اهداف انتخاباتي توصيف كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه با انتقاد از نيكولا ساركوزي، رئيس جمهوري فرانسه عنوان داشت: بهتر است كه ساركوزي صداقت داشته باشد.

وي در ادامه از درخواست ساركوزي از تركيه براي به رسميت شناختن كشتار ارامنه به دست ترك‌ها در جريان جنگ جهاني اول انتقاد كرد.

اردوغان در نشست اعضاي فراكسيون پارلماني حزب حاكم اين كشور عنوان داشت: سخنان ساركوزي در قبال تركيه و ارمنستان دو پهلو و متناقض است. رهبران سياسي بايد قبل از هر چيز صداقت داشته باشند.

وي در ادامه افزود: ساركوزي بايد به جاي آنكه براي تحقق اهداف انتخاباتي خود تلاش كند و احساسات اقليت‌هاي ارمني در فرانسه را با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري در اين كشور برانگيزد، بهتر است صداقت پيشه كند.

اردوغان همچنين عنوان داشت: در حال حاضر 600 هزار ارمني در فرانسه زندگي مي‌كنند و ساركوزي تلاش مي‌كند تا آراء آنها را به نفع خود جلب كند.

وي در ادامه افزود: سياستمداران بايد به جاي آنكه به فكر انتخابات آينده باشند، براي پاسخگويي به درخواست‌هاي مردم تلاش كنند.

پيش‌تر ساركوزي در سفر خود به پايتخت ارمنستان از آنكارا خواسته بود تا كشتار يك ونيم ميليون ارمني به دست ترك‌ها در سال 1915 را به رسميت بشناسد.

نخست وزير تركيه همچنين عنوان داشت: تركيه كشوري است كه براي تحقق صلح و ثبات تلاش مي‌كند و در اين مسير و در راستاي منافع ملت خود بدون هيچ‌گونه امتيازدهي حركت خواهد كرد.

وي در ادامه افزود: ساركوزي از حضور 500 هزار تن از ترك‌ها در فرانسه غافل است.

اردوغان همچنين تاكيد كرد: بهتر است، ساركوزي به جاي اينكه ما را نصحيت كند، خود را موعظه كند. فرانسه با تركيه رابطه دارد اما ساركوزي نمي‌تواند برداشتي همه‌جانبه از اوضاع داشته باشد.

وي در ادامه افزود: تركيه لقمه چربي براي فرانسه به شمار نمي‌آيد. من همچنين بايد بگويم كه تركيه در منطقه، برنامه‌هاي پنهان و مخفي ندارد و امروز منطقه شاهد تحولاتي تاريخي است.

نظرات بینندگان