arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰

مدیرعامل مپنا:علاقه ای به دریافت دارایی دولتی به جای مطالباتمان نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر نوشت:

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مپنا با اعلام اینکه علاقه ای به دریافت بدهی وزارت نیرو به مپنا به صورت دارایی نداریم و تامین نقدینگی برای ما مهمتر است، گفت: 12 نیروگاه آماده تبدیل شدن به سیکل ترکیبی است.

عباس علی آبادی امروز در نشست خبری سومین کنفرانس صنعت نیروگاه های حرارتی با اعلام اینکه حداقل 12 نیروگاه آماده تبدیل شدن به سیکل ترکیبی است، گفت: برای این اقدام نیازمند تامین منابع اعتباری هستیم.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مپنا همچنین از وجود 700 میلیارد تومان بدهی تایید شده مپنا خبر داد و اظهار داشت: در این بخش 600 میلیارد تومان در حال رسیدگی است ضمن اینکه بابت فروش برق از دولت 1000 میلیارد تومان نیز طلب داریم.

علی آبادی با بیان اینکه وزارت نیرو اعلام کرده است که بدهی های مربوط به مپنا را با دارایی های خود پرداخت خواهد کرد، تاکید کرد: متاسفانه مپنا علاقه ای به این نوع تسویه بدهی از سوی دولت ندارد و ما بیشتر به دنبال تامین نقدینگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مپنا ماهیانه 150 میلیارد تومان هزینه برای اجرای پروژه های خود صرف می کند، افزود: این مبلغ در سال حدود 4 هزار میلیارد تومان بالغ می شود.

رئیس هیئت مدیره مپنا از وجود ظرفیت تولید 63 هزار مگاوات برق در مپنا خبر داد و تصریح کرد: برای فروش نیروگاه به سایر کشور‌ها در تلاش هستیم اما پروژه‌هایی در عراق، الجزایر، عمان و برخی کشورهای دیگر داریم.

علی آبادی با بیان راندمان 55 درصدی برای توربین های ساخت ایران، افزود: درآمد صنعت برق بهبود یافته است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مپنا همچنین در خصوص کنفرانس امسال صنعت نیروگاه های حرارتی، گفت: در تلاش هستیم تا این کنفرانس را در سطح یک مجمع بین المللی برگزار کنیم.
وی ادامه داد: سخنرانانی از کشورهای ایتالیا، سوئیس، ایران و آلمان در کنفرانس حضور خواهند داشت. همچنین برآورد می شود 1200 نفر در این کنفرانس حضور یابند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
0
0
وبابت این بدهی هاتعدادی ازشرکت های پیمانکارکه مطالبات وصو نشده فراوانی ازوزارت نیروداشتندپس ازدوره های تعدیل نیرو و..سرانجام ناچاربه انحلال وواگذاری شدند..آهان مبارزه بابیکاری و..همین بوددیگه!
نظرات بینندگان