arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

رویترز: آمریکا به دنبال استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در آلمان است / این تصمیم پیش از خروج ترامپ از برجام گرفته شده بود

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از دو منبع آگاه نوشت: ارتش آمریکا گفت و گوهای مقدماتی برای انتقال یک سامانه دفاع ضدموشکی تاد به آلمان را به منظور تقویت بنیه دفاعی اروپا انجام داده است. براساس این گزارش، پیشنهاد استقرار سامانه تاد در اروپا پیش از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته ای با ایران ارائه شده بود و اکنون در حالی به مرحله مذاکره رسیده که واشنگتن به دنبال تقویت دفاع موشکی و هوایی اروپا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش آمریکا مذاکرات مقدماتی برای انتقال یک سامانه ضدموشکی قدرتمند به آلمان برای تقویت دفاعی اروپا را آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از دو منبع آگاه نوشت: ارتش آمریکا گفت و گوهای مقدماتی برای انتقال یک سامانه دفاع ضدموشکی تاد به آلمان را به منظور تقویت بنیه دفاعی اروپا انجام داده است.
براساس این گزارش، پیشنهاد استقرار سامانه تاد در اروپا پیش از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته ای با ایران ارائه شده بود و اکنون در حالی به مرحله مذاکره رسیده که واشنگتن به دنبال تقویت دفاع موشکی و هوایی اروپا است.
در این میان، باوجود اختلاف نظر واشنگتن و اتحادیه اروپا برسر فرجام توافق هسته ای با ایران، متحدان دو سوی اقیانوس اطلس نگرانی مشترکی پیرامون توسعه موشک های بالستیک از سوی تهران دارند.
«ریکی الیسون» رئیس سازمان غیرانتفاعی اتحاد حمایت از دفاع موشکی بر این باور است که ارتش ایالات متحده سال ها است که در پی انتقال سامانه تاد به این قاره است، اما خروج آمریکا از برجام فوریت این مساله را بیشتر کرده است.
وزارت دفاع آمریکا تاکنون تصمیم گیری برای انتقال این سامانه به اروپا را تایید نکرده، اما برخی مقام های نظامی آمریکایی و اروپایی از این مذاکرات و لزوم استقرار سامانه تاد در اروپا سخن گفته اند.
یک مقام نظامی از اروپای جنوبی که رویترز نامی از او نبرده است، گفت که استقرار یک سامانه دفاع موشکی دیگر در اروپا می تواند کشورهای اروپای جنوبی را که در دامنه برد موشک های ایران هستند، مطمئن کند.
همچنین یک مقام نظامی آمریکایی تایید کرد که گفت و گوهای مقدماتی برای انتقال یک سامانه تاد به پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان که مقر نیروی هوایی آمریکا در اروپا و همچنین فرماندهی هوایی متحد ناتو است، انجام شده است.

نظرات بینندگان